Inte helt lyckat.. men ack så trevligt

Lille julafton hos Malin och Daniel och Nellie, var väldigt trevlig. Vi åt gröt och lussebullar. Vi bytade julklappar och hade det mysigt hela kvällen. Pojkarna var fortfarande lite dåliga så de var inte helt glada hela tiden men det är ju oki. Leon och Noel fick två böcker av mina småsyskon och av min pappa och hans fru fick de vars en pjamas och mössa. det var skärmmössa med spiderman. Super söta.

På julafton mådde jag sämre än någon dag. Det var ju roligt på jul och allt. Störigt. Pojkarna var fortfarande dåliga och mådde inte bättre än mig. Det började med fika och Kalle Anka kl 15.00. Sedan kom tomten till alla barnen. Leon och Noel fick vars en fårskinnsfäll. Riktiga obehandlade fällar från bruna får. Super mysiga. De fick också vars en liten bit och en skallra och en sköldpadda som spelar och lyser.

Sedan var det julbord och massa gott. Och efter maten fick vi våra paket. Jag fick massa bra saker, bla. skidhandskar, joggingbyxor och bäddset. Sedan åt vi gröt och som traditionen säger måste alla rimma på gröten innan man får äta. Det blir ganska många roliga rim. Ordet gröt måste finnas med i rimmet. Super kul och väldigt muýsig kväll.

På juldagen var vi hos Martins föräldrar och firade jul med dem. Pojkarna fick vars en skjorta med pullover, två bodys och vars en traktor med två vagnar med en häst och en ko i varje som låter. Vi spelade kampen mellan kvinna och man och familje geni. Vi spelade också julklappsspelet. Kul kul!!!

Igår fyllde våra fina pojkar ett år. Shit vad stora de är nu. Det var först kompisar och barn kl ett sedan släkt kl fem. De fick en massa pakerer. Roliga leksaker som låter och rör sig. Allt vad de gillar. De fick vinterskor, 500 kr i sparande som de kan hämta först när de är 23 och vars en plych dress. I söt lila. Så roligt att ha kalas.

Idag var pojkarna fortfarande dåliga och jag och mamma har varit på sjukhuset hela dagen. Martin jobbat. Vi åkte vid fyra och kom hem vid tio. Först åkte vi till jouren i Ängelholm. De skickade oss vidare till Helsingborg eftersom han misstänkte att Leon kunde ha en lunginflammation. I HBG kollad de i halsen i öronen och i svalget. Inget visade något och de tog en sänka. Den var 110 och ska ligga under 8. Läkaren övervägde att röntga lungorna men beslöt att sätta in penicilin i alla fall. Så nu får han penicilin i 10 dagar för både öron och lunginflammation. Noel hade en mer tydlig öroninflammation så han får samma kur som Leon, men han är också hostig och har det jobbigt med andningen mer, så han ska få puffar med Airomir. Så nu e det Penicilin 10 dagar 3 fånger om dagen. Airomir var tredje timme även natten om han e vaken. Alvedon och nässpray så ofta som det går. Shit alltså.

På tisdag skulle jag komma till akut öron-näsa-hals så ränsar de Leons öron eftersom de var fulla med vax och svårt att se. (man ska ej rensa inne i örat).  Om de inte var bättre på fredag ska jag ringa till barnavdelningen i Ängelholm för en ny bedömning. I slutet på januari ska jag till BVC för att väga och se om de gått upp igen. Minskat 400 gram på ca 14 dagar. Och om tre månader ska jag till vårdcentralen för återbesök och kontroll.

Så ja det har varit en händelserik julvecka och jag hoppas pojkarna blir friska och krya innan Sälen på söndag. Stackars mina älskade små barn. Mamma älskar er.

Tack och hej.
Anonym
2008-12-29 @ 10:58:55
URL: http://mammanemma.blogg.se/

krya på dem =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0