Natten från Helvetet!!

Usch i natt var  riktigt hemsk. Både Leon och Noel var förkylda och täppta. Nässpray funkade inte. De fick alvedon och allt vad vi kunde. De somnade fint kl åtta och sov sen bra fram till halv ett. Då vaknade Leon. Hungrig och vägrade somna om. Han fick mat och skulle sen bara vara hos mamma. Inget var bra. Ingen ställning och inget. Till slut fick han ligga själv och greja mellan mig och Martin och somnade till slut. Han vaknade sedan med gämna mellanrum hela natten. Noel vaknade lagom vid fyra. Då skulle han också ha mat. Och sedan var han pigg och ville inte somna. Men skulle bara vara hos mamma. Men jag hade ju Leon som låg ända in till mig så Noel fick dåligt plats och kröp upp på Leon och tog hans napp och störde. MArtin sket i att han skrek och tog med sig honom ut i köket. När kl var fem hade han somnat om i sin egen säng igen. Sen var det ganska lugnt fram till kl sju i morse då båda vaknar och vill ha välling. Men men så kan det vara. Nu sover de igen för första och enda gången idag innan det är dags för nattningen sen kl: 1930.

I går var jag hemma hos min syster och gjorde julgodis. Hade inte med mig pojkarna så det var en riktig skön dag. Vi gjorde nio olika sorter och de flesta blev väldigt bra. Alla blev bra men inte perfekta. Vi gjorde två olika sorters marmelad godis. Ischoklad vanlig och med apelsin. Knäck.. mega hod och perfekt!! Glöggbollar med vitchoklad.. mums. Cesarkulor med nogat, marsipan och choklad.. också perfekta och mega goda. Vanliga tomteskum som vi doppade i choklad... Går inte misslyckas med. Chokladtryffel doppad i kakao och en del i floursocker... gott gott. Och så gjorde vi pepparnötskakor... också väldigt goda och helt perfekta.

Det var mysigt att komma hemifrån lite och hitta på något med bara vi systrar. Nellie var så klart också med. Men hon är stor och självgående så det är inga problem att ha henne med. Bara mysigt. Längtar tills i mogron men mest på julafton, då vi ska äta alla och byta julklappar. Ska verkligen bli super skoj.

Skriver kanske lite i morgon annars igen GOD JUL!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0