Tjejmiddag slutar i kaos.

Idag träffades jag och Emma hemma hos Malin. Vi hade med oss alla barnen och de lekte snällt hela kvällen. Visst var det lite gnäll ibland med det är ju ingen fara. Vi åt räkor, sallad och vitlöksbröd. Hur gott som helst. Ja, jag vet inte vad som var tänkt. Men får ge gärnet från och med måndag i stället.

Efter maten dukade vi fram godis, läsk och grönsaker med dip. Allt placeras mitt på bordet för att inget barn ska nå. När jag precis häll upp ett glas cola kommer Leon som precis når kanten och välter ut allt över golvet och deras nya matta. Åh nej, pinsamt. Sorry Malin. Men men bara att springa och hämta en handduk och torka. Hoppas fläcken försvinner eller att det inte blev någon.

Efter en liten stund när jag precis matat pojkarna sätter jag mig med Leon i soffan för att se om han kan somna lite. Noel kryper på golvet fram till oss och snubblar lite på sin pjamas. Han gnäller lite men är inte så ledsen. Jag tar ändå upp honom och tänker att han nog är trött. Lutar honom mot min axel och ska efter en stund rätta till honom. Då ser jag en blodfläck på min tröja och tittar på Noel. Han är helt blodig i ansiktet och jag får smått panik. Sätter ner Leon och skyndar mig in på badrummet. Tvättar Noel och konstaterar att det kommer från insidan av läppen. Pust, inget farligt. SÅ skönt. TIllbaka ute i vardagsrummet ser jag  soffan. tor fläck med blod på deras vita, fina, omtåliga soffa. Åh herregud tänker jag ovh tror jag fördärvat deras soffa som de har tänkt sig att sälja. Men Malin tvättar tyget direkt och det varekar vara fläckfritt. Pust igen

Efter ca en timme har alla barnen somnat och André hörs grymta lite från sin säng. Malin går in och tar upp honom och lägger honom på sin säng. Jag och Emma som sitter i soffan hör något ljud och sedan Malin som suckar André. Undrar om han bajjat ner hela sängen. Kom och titta om ni kan säger hon. Både jag och Emma skyndar oss dit. På överkastet ligger världens spya. Att så mycket får plats i så liten magen. Helt otroligt.

När Emma sen åkt hem messar hon och berättar att Nikki också har kräkt massa. Ucsh. Hoppas det håller sig borta från oss. Hade inte varit alls kul med två magsjuka barn. Men men förr eller senare kommer det i alla fall.

Håll tummen för att natten går bra.
Kram
Anonym
2008-12-03 @ 22:58:16
URL: http://mammanemma.blogg.se/

fast va en underbar kväll ändå :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0