Slutspurt och nystart

Denna veckan gäller det. På fredag ska jag ha nått min målvikt för denna månaden. Jag är tveksam på att jag lyckats men har gjort vad jag kan. Kört en ny botox och bara ätit frukt och grönt. Och verkligen bara det. Igår var jag på kalas hos min syster. Jag hjälpte henne med att baka kakorna. Syltgrottor och gitterbugg. Båda väldigt goda, sa i alla fall gästerna. Jag smakade inte en enda tugga Inte ens den nya sortens sylt som var köpt på en delikatess affär. Svart körsbör hette den. Låter ju otroligt gott. Pia har i alla fall sparat kakor till mig som jag kan äta vid senare tillfälle.

Men som sagt målvikten på fredag är 57 kg. Sist jag vägde mig som var förra mpndagen visade vägen 58,6. Så kanske kanske. Har i alla fall gjort vad jag kunnat och får hoppas på det bästa. Inget är omöjlig sägs det ju. Men jag tvivlar faktiskt denna gången. Återstår att se!!


Ska börja göra lite smörgåstårtor på beställning. Har som mål att kunna livnära mig på det så småningom men lite extra nu i början. Sedan kanske det kan bli en hobbyverksamhet eller ett eget företag. Hade vari roligt.
Kommer vara smörgåstårtor,landgångar, mackor och snittar till en början. Sedan även exotiska brickor och sallader om intresset finns.

Och även småkakor och vanliga tårtor. Tycker det är otroligt kul att baka och gör det gärna. Funderar på att gå en kurs i tårtdekoration. Finns på många tårtaffärer kurser i hur man gör finast och på bästa sätt. SÅ det blir det nog i framtiden. Får se när tillfälle ges.

Till en början kommer finns tre tårtor att välja mellan:

1/ Räkor, lax
2/ Skinka, rostbiff
3/ Skaldjurssallad

Och en special som jag kallar medelhavstårta. Den är med parmaskinka, brieost och liknande.

Supergott.

Så det är bara att välja och beställa senast tre dagar innan. :)
Har redan fått en beställning på varje tårta. Nr 3 till den 8 nov, nr 1 och 2 till den 15de. Kul ska bli spännande att se vad de tycker om dem. Och kul att få komma igång.

Tack för mig!!
Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0