Framsteg.. steg.. fram

Nu har jag bestämt mig för nästa mål med min vikt. Har varit väldigt dåligt med motivation den senaste tiden. Så för att motivera mig har jag lovat mig själv att när jag har gått ner till 55 kg ska jag prova brudklänningar. Det är något som jag verkligen har längtat efter mycket men inte velat göra för fort.

Om jag provar när jag int eär helt i min rätta form kanske en klänning ser konstig ut på grund av att jag är lite större än jag borde. Och jag vill verkligen inte missa en vacker klänning. Så jag har väntat med att åka i väg. Men nu har jag det att se fram emot och när jag vill ha godis kan jag bara tänka på klänningarna som jag så gärna vill prova.

Har varit febrig och förkyld hela denna veckan så det har inte varit någon ordning med löpning och träning. Men försöker att tänka extra på vad jag äter i stället. Ännu viktigare om jag inte rör på mig. Så fort jag blir bra igen blir det ordning på löpningen och jag kommer öka träningen till minst fyra dagar i veckan. Fyra dagar löpning och en eller två dagar med tränings DVD:n som jag har. Eller ett pass på friskis. Har en ny träning som kallas för MAQ. Tränar balans hållning och styrka i bålen, magen och höfterna. Verkligen roligt. Och dessutom är det inte så många som fått nys om dte ännu så sist var det bara jag och mina systrar. Privat träning det e bra.

Leon ålar sig duktigt och fint nu han också. Med först ena armen sedan den andra. Nästan lika fort som Noel. Han lär sig fort när han väl kommer på hur han ska göra. Noel ålar ju sig i bra fart och ställer sig på knä hela tiden. Går upp i krypställning. Han ska dessutom ställa sig upp mot allt. Barnvagnen är en favvo. Dit ålar han hela tiden och ställer sig.

Hans andra favvo är gåstolen. Men när ingen sitter i den är det svårt eftersom den flyttar sig så lätt. När Leon sitter i den blir den stadigare men så rör han ju sig också så det är nog hugget som stucket. I dag reste han sig upp mot gåstolen och stod upp. Han släpper och håller bara med en hand i den i bland. Livsfarlig. När Leon gick framåt i stolen tog Noel några steg och följde efter när han höll i sig i stolen. Så roligt att se att han "gick själv". Duktig liten pojke. Inte så liten nu längre men ändå mammas lille kille. Kul med framsteg.

Kram på er så länge!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0