Mitt i veckan.

Ja idag är det onsdag. Igår var vi hos Madelen och Björn i Stidsvig. Martin gick dit med barnen i vagnen och jag körde. Sedan mötte jag Martin på cykelstigen och vi gick tillsammans tillbaka till dem. Det var väldigt trevligt att vara där och vi fikade och barnen lekte.

Sedan åkte jag och pojkarna hem, Martin gick till jobbet. Jag och pojkarna lagademat, det blevkyckling, kokt potatis och fajitakrydda sås. Mega gottverkligen blev det. Kul nu när jag vågar ta lite egna intiativ och prova lite nya saker. 

Idag har jag en slapp dag framför TV. Jag borde egentligen städaoch plocka lite, men jag pallar verkligen inte. Tar det ikväll när Martin kommer hem från jobb. Ikväll ska jag till sömerskan som ska sy tärnklänningar och kolla lite olika modeller och få en uppfattning av priset. Spännande. 

Igår såg jag en för mig störande dokumentär på TV. Om att amma länge och andras barn. Fanns mammor som ammade 4-5åringar. Fy vad äckligt tycker jag faktiskt.  Det  är inte för barnets skull då längre tycker jag. Och att säga att barnen vill ju det, jaha och! Ska de få allt de vill. Äta socker till frukost och bara dricka läsk? Nej det är faktiskt inte de som bestämmer. Och en mamma som sa att genomsnittsåldern för ammande barn i världen är 4.5 år.  Inte så konstigt. De allra flesta barn som föds, födsi Afrika, där finns ingen mat, så självklart ammar mammorna så länge dekan för annars skulle barnen svälta ihjäl. De tar upp statistiken. Annars i de "vanliga" förhållandena är det nog mellan 6 mån och 2 år som är det vanligaste.

Det var också mammor som ammade andras barn. Alltså nej nej nej. Amningen är till för en mamma och barnet att knyta band mellan varandra. Kan man inte amma så är det helt oki att få utpumpad mjölk från någon annan mamma. Men att mitt barn skulle ligga vid någon annans bröst nej aldrig. Jag skulle inte ta något annat barn vid mitt bröst heller. Nej för fan, pumpa och ta annsvar själv för att mata ditt barn. Det ären fin och mysig stundsom jagaldrig skulle vilja ge någon annan.

Nej nu ska jag surfa runt lite.
Tack och hej!
Kram
Anonym
2009-01-28 @ 19:17:22
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Hoppas de blir bröllop :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0