Fredag!!

Tänkte baka lite frukost bullar tills i morgon. Är ju så gott. Och Martin är hemma och det är helg. Det ska firas. :-)
Så här ser reseptet ut om någon är intresserad.

Bullar: 25 st

75 g jäst
1l lättmjälk
8 dl Havregryn
175 g margarin
1/2 dl honung
1 tsk salt
2 l vetemjöl
2 dl linfrön krossade

225 grader i ugnen tills klara.

Havre svälla i mjölk någon timme.. blanda i resten.. låt stå.. 


I veckan var det sista OSA dag till bröllopet och vi har efter lite tjat fått in alla svar. Det verkar som vi blir 72 st. Ganska lagom. Så nu kan vi fortsätta och göra allting klart. Bordsplacering, festprogram, beställa mat och servetter. Köpa dricka, trycka vigselprogram och så vidare. Min klänning håller på att ta form och blir nog bättre än jag hade vågats hoppas. Det känns underbart. I går köpte jag pärlor och ska försöka göra servettringar till varje gäst. Får vi se hur det går. Vi har ju hyrt vanliga vita linneservetter så kan bli snyggt med lite blåa pärlor på.

I morgon ska vi till Hembyggdsparken, Martin ska vara med i Änglamilen och springa 5 km. Sedan ska vi till Lund och kolla på en bil och till Malmö och kolla på en vagn. En tvillingvagn på längden. Tar mindre plats i bilen och i affärer och dörrar. Får vi se vad det är för något. Samma märke som vagnen vi köpt till lillebror. Hauk.

På söndag är det morsdag. Då får vi se om vi ska till mamma eller om vi träffas hemma hos Malin min syster. Hon har fått barn precis och har nu legat på sjukan igen. Troligen någon inflammation i de kvinnliga organen. Skit trist. Hoppas hon får komma hem över helgen i alla fall. Annars ska vi nog ta det lugnt i helgen. Blir en tur till Ikea och skaffa lite saker till hemmet som gör det lättare att hålla ordning. Skoskåp, hylla till Leon och Noels rum och lite så smått. Skoj.

Nej nu ska jag fika sedan väcka mina små, så ska vi gå och handla till middagen och bullarna.

Kram och hej!!
emma med familj o Björn :P
2009-06-01 @ 22:58:35

Ska bli kul komma på bröllop!!!



<3 kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0