Blir så trött!!

Nu ska jag göra något som inte händer så ofta, gnälla på min man lite.
Jag ber om att få sova lite eftersom jag är trött och har ont i magen och har haft det länge nu. Han vet (läs borde veta) att jag haft en tuff vecka och skulle behöva vila. Han säger att jag lika gärna kan sitta i soffan och jag svarar att det är svårt att sova i soffan var på han blir arg. Då frågar jag om han inte kan ha lite förståelse. Och då svarar han med att det kan väl jag ha för han att han är trött och jobbar 67 h i veckan. Skillnaden är att jag har förståelse för det. Jag förstår absolut att han är trött som går kl 4.00 varje dag och jobbar hela dagen till sex, sju på kvällen. Men ska vi jämföra då kanske.

Vaknar med barnen halv sju. Går upp gör välling, bytar blöja, klär på barnen. Samtidigt ska jag själv ha mat och kläder och lillen vill också ha mat och kläder. Sedan ska barnen till dagis, samtidigt som jag ska försöka komma ut på en promenad för att röra lite på mig och få den dagliga luft som är så nyttig och gör gott. Väl hemma ska huset tas om hand, det ska städas, diskas, plockas och tvättat så att alla i familjen har kläder att ta på sig. Lunchen ska förberedas och glöm inte all amning av Casper och bus och mys som han behöver.

Barnen ska hämtas från dagis, tas hem. Det ska lagas lunch och sedan ska de läggas och få ny blöja igen. Under tiden de sover ska det städas undan efter lunchen och göra det som inte hanns med på förmiddagen. Middagen kan förberedas. Sedan ska de ha ny blöja och fika. Maten ska lagas och helst passa så den är klar om mannen hinner hem i tid. Annars ska det finns räster till honom sen. Då blir han glad. Både om det är mat till honom och om huset är fint.

Oftast kommer han inte hem innan barnen lägger sig. Så de ska byta blöja, ha pjamas, ev bada, få välling, borsta tanden och sedan läggas. Och det är ju inte bara att lägga dem i sängen. Nej man får gå in och gå in och gå in flera gånger eftersom de kan gå ur sina nya underbara sängar. Oftast är det precis samtidigt som Casper är trött och hungrig så man har en skrikande bebis på armen eller hängandes i tutten.

Ovanpå detta så ser jag till så barnen kommer till läkaren, tandläkaren och Bvc, eller var de nu behöver komma. Och jag ska ta hand om mig själv och se till att jag mår bra.

Sedan på natten är det jag som går upp om de vaknar samtidigt som jag ska amma Casper. Allt för att mannen ska få sova eftersom han ska upp och jobba! Så visst han är uppe tidigt och jobbar 67h i veckan.
JAG JOBBAR 24H DYGNET MED SOVANDE JOUR!!

Anna
2010-01-31 @ 00:42:08

Håller med dig fullständigt!

De behöver inte göra något MEN vi kräver sympati och förståelse! Kunde inte skrivit det bättre själv Åsa. Stå på dig!! kramar

Anonym
2010-01-31 @ 15:11:55

jaa alla män fattar ej att va mamma e jobba alltid o krävande , ej dans på rosor allti

Julia
2010-01-31 @ 22:19:13
URL: http://jules83.blogg.se/

det där med o va mamma o va hemma med barn e feett underskattat det ÄR VERKLIGEN ett heltidsjobb med allt hemma o jag har bara 1, gud nåde dig som har 3 härliga kids är så stolt över hur bra du hanterar allt !! <3 typiskt män att ta allt sånt förgivet om ni bara visste... du är underbar Åsa ! Puss ! <3

Katarina
2010-02-01 @ 11:54:30
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/

Jag håller helt med dig!!! Vi har haft samma diskution här hemma nu.. En klapp på axlen och en timmes sömn hade vatt bra ibland! Men dom drar ju in pengarna.. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0