Happy fu..ing easter!!

Nu e det ju snart påsk.

Som vanligt ska vi vara hemma hos mamma. Det är super trevligt. Vi träffas vi fem. Jag, Malin, Pia, Elin , Magnus och våra familjer. Vi äter god påskmiddag och dricker gått. Bertil skriver alltid i hop små dikter. De rimmar och är små gåtor. Han har sedan gömt påskägg i trädgården. Ett ägg till alla. Alla barn och barnbarn. Förra året var mitt nergrävt vid hästarnas utebox. Vem har sagt att det ska va lätt!! Och så får vi inte leta förrän det börjar skymma och bli mörkt. Sedan är det godis och öppen bar hela kvällen. Verkligen mysigt!

I morgon är det dags att åka till blåkulla. Då tar jag med mig barnen i år =) Tycker de börjar bli stora och kan gott lära sig lite sägelser.. !! =P

Martin kom hem idag.. jippido!! I går med. Dubbeljippido!!! Men så ska han jobba i morgon, fredag, del av lördagen och måndagen. Hur kul påsk e det då?? Hade sett fram emot att ha honom hemma flera dagar denna helgen, eftersom han inte jobbar röda dagar. Men ikke!!! Men får väl vara glad för att han är hemma i bland. Och idag är han ju det så då e jag ju glad idag då ju!!

Jag och barnen har varit hos Maria och Theo och lekt och busat idag. Vi bakade pannkakor med grädde och sylt. Trevligt trevligt!!
Maria
2010-03-31 @ 21:32:42

Supermysig dag!! :D

malin lyngshede
2010-03-31 @ 22:57:19

blåkulla?? ska ni iväg på nån aktivitet då?

Anonym
2010-04-01 @ 07:34:48
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Kul han kommer hem nu me trist han ska jobba påsken, ja skulle me jobbat dygn dessutom men hemma o vabbar, ibland vill man ej jobba men måste tyvärr , kul när lönen kommer iaf men ej just då närman väl jobba o alla andra fria. men om han ej jobba röda dagar e detta extra jobb??!



Glad Påsk

Katarina- mamma till Evelina och Elias.
2010-04-01 @ 09:36:55
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/

Hej! Jag har satt lösen på min blogg.. Vill du ha det kan du maila mig! :) Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0