På väg mot framtiden!

Idag fick jag mitt efterlängtade besked. Jag kom in på utbildningen jag sökte. Det betyder att jag kommer att spendera de kommande två åren i skolböcker. Utbildningen är en distansutbildning via lärcentrum. Det innebär att det huvudsakligen är hemma studier men med träffar ca en dag i veckan. Utbildningen går via högskolan i Skövde men träffarna är i Gislaved. Det är 15 mil enkel resa och tar ca två timmar att köra el 4 timmar med tåg.

Första träffen var förra veckan då utbildningen började. Men då var ju jag inte där eftersom jag inte kommit ännu då. Andra träffen är i morgon. Den kan jag inte heller gå på. Dels för jag har Casper hemma och inte har dagis till honom ännu. Dels så är han sjuk och vi ska tillbaka till läkaren i morgon.

Han har sedan natten till i lördags varit febrig, gnällig, hängig och svullen på halsen. SÅ att man har sett svullnaden på utsidan. Vi åkte till läkaren i måndags som tittade och sa att allt ser bra ut. Vi skulle ta en sänka och så länge den inte var över 30 skulle inget göras. Den var på 96. Trots det fick vi besked om att åka hem och avvakta tills i morgon. Var han inte bättre då skulle vi komma tillbaka och ta ny sänka. Han är fortfarande slö, hängig och äter dåligt, så det blir att åka tillbaka i morgon. 
 
Ska lämna Leon och Noel på dagis först sedan åker vi direkt dit. Synd jag missar skolan eftersom det är enda gången innan grupparbetet ska vara inlämnat och jag vet inte ens vilken grupp jag tillhör. Men det får jag reda på snart hoppas jag och kanske att vi kan träffas i gruppen i alla fall.

Ska bli så spännande med allt som händer. Allt börjar falla på plats nu. Jag och barnen flyttar den 1 oktober. Under tiden har Martin flyttat ut under veckorna och bor i sin brors lägenhet på samma ort som han jobbar. Det är perfekt med bilen också så behöver han inte den ju. Nu är den på annons och hoppas på att den blir såld snabbt så jag köpa en ny bil. Vi flyttar till lägenheten och barnen börjar på nya dagiset samma dag. Har fått plats för alla barnen på samma dagis precis utanför lägenheten. Perfekt.

Nytt boende, nytt dagis till alla tre barnen, skola och ny bil. Allt verkar lösa sig tillslut ändå!!
Happy happy!! =)
Anna
2010-09-08 @ 07:42:30
URL: http://annaoja.blogg.se/

Klart det ordnar sig! det gör det alltid! Det är bara mer eller mindre jobbigt på vägen... kram på dej =)

Anonym
2010-09-14 @ 17:49:06
URL: http://mammanemma.blogg.se/

hur gått med sjuklingen?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0