Geggamoja!!

Idag var jag ute på en vårrunda i joggingskorna. Det kändes hur skönt som helt och trots att orken kändes som den skulle ta slut långt innan den faktiskt gjorde det hade jag hunnit fram till utsatt mål. Det var annorlunda och mycket mer krävande att springa i skogen. I den skogen jag springer nere vid ån finns det inte några ordentliga stigar. Det är massa rötter, backar och gropar. Det var lite fuktigt i marken och ibland fick jag hoppa lite lätt över en dynghög eller som det så roligt heter geggamoja :P Geggamoja är ett sånt ord som jag ibland fundera på om det verkligen heter så. Men jo visst gör det det. Det var en riktigt skön tur och jag var ordentligt trött efteråt. 25 minuter löpning i skogen blev det. Super nöjd :)

Vår förra hund Lowa i sitt nya hem med geggamoja.. på väg att bli i alla fall :P

I helgen går första flyttlasset tillbaka till huset. Det blir sängar och så som kommer gå först. Det betyder att vi kommer börja vara i huset och bo där. Jag kommer köra med barnen till dagis varje dag och kommer sitta och plugga i lägenheten. Sedan hämta barnen på dagis och köra tillbaka till huset igen. Spännande och roligt känns det.
I måndags började en ny kurs. Det är den sista kursen denna terminen och den sista för detta året. Halvväg snart alltså. Nya kursen heter Hälsopsykologi och är än så länge väldigt intressant och spännande.

Barnen deckade snabbt i sina sängar idag. Vi har varit och grillat och spelat boll och kubb med Sandra, Kenny och Lowe. Det var super mysigt och trevligt. Vi var inte hemma förrän klockan var halv nio. Laila med man och barn var också med. Många barn blev det, med dom lekte och hade roligt tillsammans och det gick relativt smärtfritt. Barn är ju barn! Hihi!!!

I måndags åkte jag med mannen i lastbilen till Stockholm. Var skönt att komma bort en runda bara vi två. Om så med honom i lastbil. Jag gillar att åka lastbil. Det är en härlig känsla och en viss känsla av frihet. En konstig frihet eftersom både tid och plats ofta är förbestämt men ändå en frihet. Fridfullt, lungt och mysigt.
Det jobbigaste är min mage och min IBS. Kul komma fram till Jönköping och ha 3 h hem. För er som inte följt min blogg så lider jag av IBS. Det är en sjukdom som påverkar tarmarna. Det är en sjukdom som är är oerhört jobbigt psykiskt. Att inte kunna boka in att åka och bada med barnen, att inte veta om man vågar tacka ja till en inbjudan. Att inte veta från den ena dagen till den andra hur ont jag kommer ha eller om jag kommer ha ont. Att inte våga boka in något allt och inte våga hoppas på en dag utan smärta. För er som vill läsa mer om IBS kan läsa på http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/IBS---kanslig-tarm/ eller http://www.magotarm.se/diagnoser-tillstand/diagnos-behandling/ibskolon-irritabile/.

Vi tog oss hem utan missöden i alla fall och hade en super trevligt och mysig resa. (jobbedag)

Nu ska jag stoppa näsan i skolböckerna en kvart till sedan kramas med kudden. Jobb och dagis i morgon. Sedan Malmö och bokklubbsmöte :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0