10 orsaker att älska dig!

1) För er som inte vet det så älskar jag verkligen överarmar. Stora, kraftiga överarmar som mina händer når runt. Mmm det är så sexigt. Min man har inga såna överarmar, men han har i stället rutor på magen. Och finns det något som är sexigare än grova överarmar så är det bannimer magrutor.. och när han kommer ut ur duschen med bara en handduk runt höfterna, trillar jag fortfarande nästan ur soffan ;)

2) En annan sak som får mig att smälta är brunt hår och blåa ögon. Det går rakt in i mig och jag smälter varje gång. Det har min man :)

3) Jag har vetat vem min man var hela mitt liv tack vare gemensamma vänner. Under alla dessa år har jag tyckt han var så ful. Verkligen inte alls attraktiv överhuvudtaget. Men så en dag hände något och vi tog oss tid att bekanta oss. (Vi var dom ända som rökte så vi var tvygna att prata på rökpauserna). Och han växte i mina ögon. Idag är han snyggare än snyggast och jag ler fortfarande när jag ser på honom.

4) Min man säger inte alltid de rätta sakerna eller kommer hem med presenter. Men han säger alltid de rätta sakerna vid rätt tidpunkt. Han är lätt att prata med och vet precis hur han ska lyfta mig med ord när jag är nere. Även om han inte förstår och tycker att vi tjejer borde vara helt slut ab allt som rör sig i våra huvuden så lyssnar han och försöker i alla fall.

5) Min man kanske inte är bäst på att plocka ur diskmaskinen eller ta fram dammsugare, eller lägga sina strumpor i tvätten. Men han är händig. Han kan kakla badrum, tapetsera och bygga väggar. Dra el, laga bilar, laga mat, tvätta och rensa rabatter. Han kan allt det han behöver och lite till.

6) Min man är inte den som frågar hur min dag har varit eller hur jag mår hela tiden. Men när han märker att jag inte mår bra eller jag säger det så låter han mig vara. Han försöker förstå hur jobbigt det är för mig de dagar jag blir sjuk och inte orkar något. Han är nog den ända som förstår att min sjukdom inte bara handlar om lite dålig i magen.

7) Min man är en underbar pappa. Ända sedan vi träffades visste jag att han skulle bli en kanon pappa. Och då var han bara 19 år när vi blev ett par. Han älskar barn och skäms inte för att leka och skoja. Han finns där för våra barn och aldrig är jag någonsin nervös över att åka i väg och lämna alla tre med honom. Inte ens sekund har jag tvekat på att han kan ta hand om dem. Det värsta som kan hända är att de får väldigt omatchande kläder och det kan jag leva med när jag inte är hemma och ser det ändå. :P

8) Min man är inte världens bästa på att ge bekräftelse. Det ligger i hans natur att vara mer logisk än känslosam. Men han försöker. Och han har ändå gett mig den störta form av bekräftelse en kvinna kan önska sig. Han friade och valde att leva sitt liv tillsammans med mig. Av alla andra där ute valde han mig. Och när jag lämnade honom och "levde livet" i ett halvår tog han tillbaka mig, förlät det som varit och valde att sväla det. Om inte det är bekräftelse så vet jag inte vad. Han har de där små sakerna som betyder så mycket. Tex så vet han att jag hatar att döda djur t o m flugor smäller jag inte. Jag blir ledsen av djur som far illa och tycker inte om att se döda djur vid vägen. Min man säger alltid oj där låg en tröja på vägen.. (ett dött djur egentligen).

9) Jag har alltid sett mig själv som mer man än min man. Han är ingen hårding och absolut inget bad ass alls. Men när jag tänker på det så är han nog mer man än de flesta jag känner. Min man skulle aldrig såra mig. Han skulle aldrig vara otrogen. Han skulle aldrig skada våra barn eller någon annan medvetet. Han är trygg och det är manligt. Han skulle heller aldrig finna sig i att jag bestämde vem han skulle umgås med eller vad han ska göra. Han skulle aldrig acceptera att jag köper kläder åt honom. Han drar sig från en konflikt i stället för att skapa ett bråk. Det är manligt att våga backa. Han är sig själv. Och det är manligt.

10)
Min man gör så gott han kan,
han är en riktig man
Han är både snygg
och trygg

Han är alltid ärlig
och i mina ögon härlig
Han skulle aldrig krossa mitt hjärta
eller orsaka mig smärta

Han jobbar och sliter
det är inte mycket som på honom biter
Han kämpar för att vi ska ha det bra
Det är HONOM jag vill HA!



You are the one who holds my heart!!



Caroline
2011-09-12 @ 14:52:09

Detta var bland de vackraste kärleksförklaringar jag läst! Jag är tårögd :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0