Packar, packade, packad

Håller på att packa ihop mina ägodelar. Kommer inom en månad att flytta till en boning för mig och min flocka. Min numer minskade flock men never the less min flock. Det känns bitterljuvt att återigen behöva lämna huset. Trivs super i mitt fina hus och det har allt. Det är ett drömhus i alla dess bemärkningar.
Men det kommer bli skönt att börja om. Det kommer bli skönt att slippa det eviga bärandet på pellets. Slitandet för och planerandet för att kunna ta en dusch när jag vill.
Det kommer kännas tomt utan diskmaskinen och utan tillgång till tvättmaskinen när jag vill. Nu måste jag helt plötsligt planera mina tvättar och boka tid som passar in på vardagen.
Men det är materiella saker.
*
Jag är på väg nu. Det känns bra. Jag håller på att bygga upp ett liv som jag kan vara stolt över. Jag bygger upp en tillvaro utan konfliker, utan problem, utan intriger och jobbiga krätsar. Jag gör mig av med de som bara tar energi och lägger mer energi på de som ger mig glädje, lycka och något att se framemot. De som finns där för mig när jag behöver dem och som frågar hur jag mår. Hur jag mår på riktigt bakom den glada fasaden. Rensar bort de som bara frågar hur jag mår för att sedan få komma fram till sina egna problem.
*
Jag har luft under vingarna. Jag står vid kanten på klippan och känner mig redo att hoppa. Jag vet att jag inte kommer landa platt fall i botten. Jag är redo att kasta mig ut och se vart vingarna bär mig. Jag är redo för världen och VÄRLDEN här kommer jag. I am unstopable!! Try me!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0