Motivation!!

Motivationen är inte på topp när det är måndag morgon och jag väger mig och vågen meddelar att jag gått upp 1,5 kg på en vecka. Det känns inte alls motiverat att börja äta mer. Det känns inte alls motiverande till någonting. Det slår mig sedan att det är den där veckan i en kvinnas liv då allt känns väldigt omotiverat. Då förstår jag varför vågen visa som den gör. Oki men då kör vi tänkte jag.

Anledningen till att jag ska äta mer nu är att jag nästan nått min målvikt. Nu ska jag inte gå ner så mycket mer utan nu vill jag ha en vältränad fast och snygg kropp. För att träna mer och prestera bättre krävs mer energi. Energi kommer från tre olika källor i huvudsak. Proteiner, kolhydrater och fett. Trixet är att få i sig lagom mängd av de olika och rätt sort av dem. Inte helt enkelt. 

Nu har jag gjort mig ett träningschema som jag ska följa i åtta veckor från idag. Lite enkelt ser det ut som följande:

Måndag: Överkropp
Tisdag: Löpning
Onsdag: Ben
Torsdag: löpning (alt. gruppträning)
Fredag: Löpning och överkropp

Detta ligger utöver mina morgonpromenader.

I dag stod det överkropp på schemat och följande övningar tränades.

Promenad i snabbt tempo till gymmet

Uppvärming roddmaskin 3 min

Tricepspress med rep 3*12 vikt: 10 kg

Bicepspress med hantlar 3*12 vikt: 3 kg

Axellyft med hantlar 3*12 vikt: 2 kg

Pecdeck 3*12 vikt: 15 kg

Omvänd flyes i maskin 3*12 vikt: 10 kg

Magpress på balansboll med rep med vikt i nacken 3*12 vikt: 40 kg

Bålrotation (sneda crunches) med vikt 3*12 vikt: 2,5 kg

Backpress ryggresning 3*8 ingen vikt

Dessa övningarna kommer vara de som ligger på schemat mådagar och fredagar i 8 veckor framåt. När det blir för lätt kommer jag öka vikterna.

Kvällen avslutade tillsammans med barnen på gympa och det uppskattades som vanligt. Dom tycker det är så roligt. Dom växer verkligen fort och tiden bara rusar i väg. Har kännt på sista tiden att det är skönt att vara förbi bebis tiden. Skönt att inte ha en knäbebis som sitter fast i en hela tiden. Låter hemskt kanske men det är skönt att få lite av "mitt" liv tillbaka. Dessutom känns det som jag hittat rätt på alla punker i livet. Livet börjar få en bra balans och jag trivs med mina dagar igen. FRAMTIDEN ÄR LJUS mina vänner :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0