Mot sommaren!

Nu går vi med raska steg mot sommaren. Våren är här. Snödroppar och krokusar blommar, häckarna har gröna små musöron och fåglarna kvittrar utanför fönstret på morgonen. Våren är en av mina favorit tider. Det blir varmt, blommorna börjar slå ut, allt som varit grått och trist blir grönt och färgglatt. Massa nya möjligheter öppnas upp och den trista gråa vardagen fylls med glädje och färg. Känslan av doften från grillen första gången på året, doften från nyklippt gräs speciellt en fredag eftermiddag. KÄnslan av att ställa sig på trappan med en kopp nybryggt kaffe, solens strålar i ansiktet och varm luft sveper över kinden som lätta smekningar. Härligt är vad det är.

Igår var jag på två jobbintervjuer och har numer två jobb. Det första börjar jag på idag. Det är ett städjobb på en firma i mina hemtrakter. Det är extra lite från vecka till vecka. Denna veckan är det idag, i morgon och på torsdag. Sen inget nästa vecka när jag har min tenta och sen lite olika dagar.

Det andra jobbet är på hemtjänsten i Bjuv. När jag pratade med dem i förra veckan och sa att jag kunde börja lite redan nu var det bara aktuellt med sommarjobb. Kom dit på intervju och de verkade nöjda med mig. Problemet var att det var bara rullande schema dag och kväll och varannan helg. Mitt problem ligger ju i kvällspassen. Dom tyckte det var intressant och bad mig kolla upp om jag kunde lösa mina kvällar. Ringde runt lite när jag kom hem och ringde tillbaka till Bjuv och sa att jag hade löst det. Dom var väldigt glada, tyckte det kändes så bra med mig och ville få in mig på timmar redan nu J Det är bra för där e det heltid hela sommaren och lite timmar innan.

Casper har fått en remiss till sjukhuset i Ängelholm för utredning av eventuell sömnapne. Vi har kommit på att han får andningsuppehåll på natten, riktigt långa upp mot en minut. När han sedan vaknar av att kroppen får syrebrist blir han så klart rädd och väldigt ledsen. Det är förmodligen detta som ger honom sömnproblemen. Martin hade samma när han var liten och när han väl blev undersökt efter att BVC skrev hysterinsk mamma i journalen tog det 5 minuter sen var han nere på operation och blev sedan opererad flera gånger innan han fyllde 4. Det är skönt att dom tagit oss på allvar och skickar oss för utredning. Dom kan kalla det vad dom vill men andningsuppehåll har han som gör honom ledsen och stör hans sömn.

Nu ska jag göra ordning mig för att jobba första passet denna veckan på nya jobbet. Kul att komma på intervju och höra av tjejen som intervjuar mig att hon är väldigt imponerad av mig. Har tydligen träffat henne på öppna förskolan med mina barn.

Tjillevippen

(Du kanske inte har allt det jag vill ha, men allt det du har vill jag ha <3 )




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0