Sjukdomar, bränder och fredagen den 13de.

Det är inte varje dag man vaknar av att telefonen ringer kl 07.00. Det gjorde den igår. Det var min kära vän Sara som ringde för att berätta att det brann på pojkarnas dagis. Ursäkta vad sa du, klarvaken Åsa!! Dina barns dagis har brunnit ner i natt. Kunde inte somna om igen och grät en stund över hur urbota korkade, elaka människor som gör sånt. Det tänker jag inte lägga ner någon energi på att skriva här, tror alla e med på vad det är för idioter jag menar och precis vilka ord jag har i huvudet när jag skriver detta.

Berättade för barnen att deras dagis inte fanns mer och L tyckte att men då får vi gå på gamla dagis i stället och äta hemma så var det inte mer med det. Det gick bra att lämna i deras tillfälliga lokaler och det verkar som den halvan av dagiset de befann sig i är i princip oskadad. SÅ de kommer kunna flytta tillbaka redan i slutet på veckan.

Förra veckan bestod mest av sjukdom. Först barnen sedan mamman. I tisdags var jag med lillebror hos läkaren. Dom vill helst  inte operera på honom eftersom han är så liten. Gränsen för en daglig operation går vid tre år och 15 kg. Läkaren bedömde läget som inte akut och bad oss komma på återbesök. Han bad även mig som mamma att återkomma om jag kände att det behövdes. Om han blir sämre eller på annat vis att jag ser att det inte är bra. Det är alltså upp till mig att bedömma om jag vill utsätta mitt barn för en riskfylld operation. Tack!! Nu kommer jag ju nog sova lungnare.. NOT!!

Fredagen den 13de var i fredags. Det ända som hände mig var att kompostpåsen gick sönder på vägen ut och landade på mina nya fina underkläder. Dom klarade sig som tur var och var väldigt uppskattade ;)
I fredags lämnade jag nycklen till min lägehet också så nu bor vi inte där mer som barnen säger. Det känns skönt även om det var känsloladdat att behöva lämna den. Många beslut, tankar och känslor som funnits inom de väggarna. Men är glad att åter vara i mitt hus igen.

I lördags blev vi med inneboende. Det är min syster och hennes sambo (min mans bror) och deras dotter. Dom har flyttat in i vår källare och väntar på att hitta en egen lägenhet. Det ska bli trevligt att ha dem här och vi önskar den välkomna till vårt hem!!

Förra kursen, Den friska människans fysiologi, var väldigt ångest laddad och jobbig. Det var en intressant kurs om människokroppen. Men det var väldigt mycket att lära sig och väldigt mycket att kunna och komma ihåg. Med flera olika moment. Jag fick VG på min induviduella uppgift och VG på tentan som jag inte ens va säker på att jag hade klarat. Det blev ett VG och högsta betyg i den kursen!
Härligt med lite behövd motivation :)

Peace out!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0