Hänt igen!!

Som de flesta av er säkert gissat så ska jag och mannen separera igen. Vi har försökt att få vårat förhållande att funka. Vi har barn tillsammans och ville försöka att få vårt liv tillsammmans att funger så att det kan ha en trygg och bra tillvaro.
Tyvärr håller det inte och separationen är ofrånkomlig. Det är bara en fråga om när. Därför känner vi nu att det är lika bra att bita i det sura äpplet och ta steget. Det går fortare om vi tar det direkt, så vi båda kan komma vidare i livet och hitta lycka och glädje. Vi är vänner och överrens om hur saker ska vara.

Ett beslut som känns som rätt kan samtidigt kännas tungt. Framtiden är oviss och ingen vet vad som händer. Ni som känner mig eller ni som följer min blogg vet att jag verkligen hatar att vara ensam. Jag kan inte, vill inte och kan få ångest bara av tanken på att jag inte vet när jag har en famn att krypa upp i igen. Men livet får ha sin gilla gång så får vi se vad som händer.

Allt går ändå inte att påverka så det är lika bra att luta sig tillbaka och enjoy the ride!!

Visst gör det ont när knoppar brister. Och visst är det så. Vi kan se tillbaka på detta som ett misslyckat försök om vi vill. Men jag tycker vi ska se det som ett försök. Vi gav det en ärlig chans och det höll inte. Och det finns ju en mening med det mesta så detta leder nog till något gott även om vi inte kan se det just nu. Det kommer visa sig.

Vad är meningen med livet
ta aldrig en ny dag för givet
lev dina dagar fullt ut
du vet aldrig när dom är slut

lägg inte tid på det som är fel
då blir du aldrig hel
lägg din tid på att hitta rätt
jag vet att det inte är lätt

men ha roligt på vägen
och försök njut i alla lägen
gör det som du gillar
och till slut du dit trillar

till den plats du ska vara
där du slipper förklara
allt är precis som du vill
och lite mer därtill.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0