Veckan som gått!!

Det har varit en fullspäckad vecka. Måndagen var jag i skolan i Skövde och spenderade 8 timmar på ett tåg för att inse att vår uppgift varit helt fel. Tisdag morgon började med att en av mina närmaste vänners lägenhet hade brunnit ner till grunden tillsammans med 3 andra lägenheter. Jag startade direkt en insamling. Folk från mer eller mindre halva Sverige hörde av sig och ville hjälpa till med saker till de drabbade familjerna. Jag fick kontakt med en kvinna från den drabbade orten som hade kontakt med de andra familjerna och hon och jag började samarbeta. Jag har träffat många nya vänner denna veckan och det är otroligt kul. Men det som ändå glädjer mig mest är folks ödmjukhet och villighet att hjälpa till. Underbart vad vi kan åstadkomma om vi bara jobbar tillsammans. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA!! Och det har jag verkligen fått bevisat för mig denna veckan då vi har slagit oss tillsammans och skapat 4 nya hem åt 4 drabbade familjer. Mina barn har varit magsjuka i veckan vilket bidragit till att det varit svårt att få tid till något annat. Men med gott samarbete och en jäkla massa vilja har det gått och dessutom lyckades jag plugga till min tenta som jag skrev i lördags. Och jag tror nog att den gick vägen. Återstår att se och vill inte ropa hej ännu, men jag hoppas och är positiv. I fredags var jag på en jobbintervjuv. Jag har inte fått så mycket jobb som jag hoppades på så jag tänkte att två jobb skulle vara bättre än ett. Det gick också bra och jag tror nästan helt säkert att jag fått ett nytt jobb. Får helt klart besked i veckan. Dessutom fick vi i fredags reda på att vi fått godkänt på uppgiften som vi trodde var helt fel. Det var så otroligt skönt. Det har varit en väldigt händelserik och givande vecka och den avslutades på topp. Jag och lillasyster sov till lunch. Sedan åt vi bullfrukost och såg en film. Sedan gick vi på en promenad i skogen bland bäckar, vitsippor och knoppade björkar. Vitsippor är som jag sagt tidigare en av mina absoluta favorit blommor, dom visar på något nytt som börjar, nya spännande tider att se fram emot. Och så är dom många tillsammans!! När vi var tillbaka från promenaden stannade vi på gräsplanen på dagis och spelade boll. Det var riktigt riktigt roligt. Dessutom gjorde jag något som jag aldrig kunnat och som jag alltid varit rädd för. Jag STOD PÅ HÄNDER!! Man kan lära gamla hundar sitta. Oj vilken känsla för egot att lära sig det. Att hitta modet och göra något jag aldrig vågat och dessutom klara det :) Härligt! God natt på er mina vänner och sov gott!! Var rädda om varandra och glöm inte att LE!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0