Första stoppet

Sitter nu på stationen och väntar på det tredje tåget. Har bytat en gång och det var snabbt och lätt byte. Fick vänta på stationen ca 5 minuter. På tåget åt jag frukost. Hade med mig fullkornstunnbröd med ost och skinka. Till det blev det kaffe med mjölk. Min fina pojkvän hade varit snäll och laddat kaffekokaren med precis så lagom mycket kaffe som får plats i hans termos. Så när klockan ringde 04.30 i morse var det bara att starta och vänta på att kaffe skulle rinna ner. Väldigt snällt av honom. :)
Gick upp 04.30 startade kaffekokaren begav mig till badrummet och gjorde mina sysslor och tog på foundation. Tänkte spara tid och sminka mig på tåget, men foundation blir kladdigt i händerna och jag tyckte det var smart att ta på det innan så jag kunde tvätta händerna innan jag gav mig av och slapp kladda med det på tåget.
Bredde mina mackor, hällde upp kaffet på termos och packade kylväskan. Tog min skolväska, matsäck, tog på skorna, pussade killen och begav mig med lurar i öronen till tåget.
Väl på tåget gick jag in på toaletten och skulle fixa resten av mitt smink. Tar på ögonskugga och eyeliner, har väldigt hör musik i lurarna men lyckas höra vad som lät som en knackning. Tog ut lurarna och mycket riktigt knackade det på dörren. Öppnade och där stod tågvärdinnan. Oj, jasså det var någon här inne sa hon. Tyckte det hade varit upptaget länge och tänkte bara så ingen hade smitit in. Hon bad om ursäkt för hon störde och jag låste in mig igen. Nästan klar.. och inser att jag glömt min mascara. KATASTROF!! Dom två viktigaste sakerna i min sminkväska är foundation och mascara. Men men eyelinern fick funka som maskara och sätta lite färg på ögonfransarna.

Nu sitter jag i alla fall här på den tredje stationen och väntar på det sista tåget. Nästa byte efter det är till en buss. Resan har gått utan problem än så länge, inga förseningar och pluggandet går framåt. Kaffe har jag kvar, gott om energi. Humöret är på topp och så är snart även solen. Det är ljust i landskapet och den för mig okända staden ligger inte längre öde utan börjar fyllas med bilar på gatorna, skrattande barn på väg med sina föräldrar till skolan och dagis. Stressade vuxna som ska till jobbet och bussen, affärerna öppnar snart och butikspersonal smyger sig in genom bakdörrar till sina affärer för att vara redo att ta emot kunderna.

Det är onsdag och en helt vanlig dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0