På väg

Det är onsdags morgon. Klockan är 5.29. Solen är på väg upp bakom horisonten och landet är ännu mörkt och svalt.
Åter sitter jag på mitt tåg. Denna gången med packat kylväska, kaffetermos och dator. Det är premiärturen till skolan. För första gången sedan jag började min utbildning åker jag tåg till mitt lärcentrum. Jag har varit på Högskolans hemmaplan och åkt tåg dit men aldrig till lärcentret. Det är 20 mil och resan på 3 h 30 min innefattar 3 byten. Men jag gillar att åka tåg. Dessutom får jag tre timmars extra läsning. Det är nämligen dags för tenta. Den sista på denna utbildningen och det hade varit skönt att klara den och vara färdig och få diplom innan höstens nya kurser bytar.
Nu är eet snart tågbyte pch jag återkommer senare.

Tjip o hej



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0