Harmoni!

Just nu flyter livet bara på. Inga större förändringar och inga större problem. Gamla vänner har kommit tillbaka i livet och nya vänner möts på vägen. Känner inte någon direkt lycka, men känner inte någon sorg heller. Känner mig ganska likgiltlig till tillvaron och tar mig mest igenom den ena dagen efter den andra. Livet rullar på helt enkelt.

Det börjar bli dags att tänka på sommar jobb och jag har sökt en hel del. Har blivit kallad på två intervjuer och det ska bli spännande. Tyvärr är båda på annan ort och det blir lite pendlingsavstånd. Jag har vänner på båda orterna som jag tänkte våldgästa om det behövs. Vi får se. Det som kommer vara mest avgörande är om jag kommer kunna börja jobba tidigare. Där jag får börja först där kommer jag tacka ja.
Framtiden ser dyster ut för nyexaminerade hälsocoacher. Så min plan blir att inte sluta plugga nu i vår när jag är färdig utan ta ytterliggare ett år och få en kandidat examen inom folkhälsovetenskap. Framtiden ser väl inte heller så ljus ut för folkhälsovetare kanske men tror det kommer bli bra och är något som intresserar mig. De jobben jag kan få nu kommer jag kunna få som utbildad med sålika bra att satsa på det. Det är sista chansen att få en kandidatexamen också för sen har dom lagt om programmet.
Mitt yrkesval innebär att jag kommer vara tvungen att lokalisera mig på annan ort. Det betyder att jag förmodligen kommer behöva flytta mot större ort. Kanske rent av dit jag ska på intervju. Man vet inte. På en av dessa orter finns det ju mer som lockar också, men det går jag inte in på nu.
Goder kväll mina vänner och bloggläsare :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0