Otrohet är lite som lördagsgodis

Det var vad en kille sa till mig. Vi pratade en stund och han frågade mig vad jag tyckte. (Detta är en kill kompis och ingen av er som läser behöver känna sig oroliga för det är inte er pojkvän.) Men han har en flickvän och har börjat flörta med en annan tjej. Dom hade fått kontakt via en buss dom båda åker. En äldre kvinna, gift och väldigt attraktiv. Dom hade fått kontakt och han åkt med henne i bilen en gång då dom hade kysst varandra och har nu bestämt att ses på ett hotell. Han frågade mig vad jag tyckte?? Det är väl inte hela världen? Eller borde jag känna mig skyldig? Är så kluven (skrev han) Jag svarade precis så som jag tycker och tänker, som jag alltid gör om någon frågar något. Otrohet är fel!!!! Ja det är fel och du borde känna dig skyldig, Visst är det respektlöst mot den andres känslor, samtidigt kan jag känna att vad man inte vet har ingen ont av. Vet att jag bloggat om något liknande innan. Och där skrev jag också att det är personen i ett förhållande som har ansvar och förpliktelserna mot sin partner. Han menade att det var kärlek mellan han och hans tjej medan han inte fick så mycket sex som han ville och den andra kvinnan då blir lite som lördagsgodis. Passion och spänning. Klart att det handlar om mer med sin flickvän, men ändå, är du lycklig i det förhållande om du inte kan få den tillfredställelse du behöver och är hon lycklig om hon visste om ditt beteende? För visst handlar ett förhållande om att göra varandra lyckliga och man är skyldig sin partner att ansvara för den lyckan han eller hon inte själva inte kan se. Det trodde han inte att hon var och inte han heller, men undrade om man inte kunde få vara lite vuxet oansvarig. Klart man får göra misstag, men misstag är inte planerade handlingar och misstag kan kosta en mycket. Jag är inte en person som säger nej så kan du inte göra. Var och en får fatta sina egna beslut ifrån sitt eget bästa. Jag kan bara säga vad jag tycker och hjälpa till att klargöra innebörden av de olika valen. Så jag sa till honom att gör det som känns bra och det du kan leva med, och gör allt med ett öppet sinne och var medveten om vad det kan innebära att du förlorar. För i slutändan även om man tror att det inte kommer komma fram måste man vara beredd att offra det man har för att det ska vara värt det.
Anonym
2012-05-21 @ 19:32:29

otrohet är skit




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0