Tufft!!

Ni som följer min blogg har säkert förstått att jag har haft det lite tufft ett tag. Mycket tankar och känslor hit och dit, mycket sökande och mycket velande. Jag har nu varit singel i 9 månader och det är rekord. Sedan mitt första förhållande när jag var ca 13 år så har jag aldrig varit singel så länge. Visst tänker ni då var det på tiden. Och ja jag håller med er! Jag har behövt hela denna resan och allt eviga malande. Det har funnits dagar då jag kännt mig misslyckad, oälskad, värdelös. Jag har tänkt att något måste vara fel på mig eftersom jag är ensam och iiiiiiingen i hela världen vill ha mig :P Haha! Nej men det är tufft. Även om det var mitt beslut att lämna min man så har det varit och är fortfarande en känslomässig resa. Det är som att kasta sig ut i det okända och inte veta vad som väntar. Innan var den känslan jobbig, påträngande och gav mig nästan panikångest ibland. Men nu har jag vuxit med känslorna, avskilt mig från dem och börjar få pespektiv på tillvaron. Jag känner mig fortfarande ensam ibland och saknar någon som håller mig varm om natten och någon att dela mina tankar med så klart vissa dagar, men jag är inte längre misslyckad och värdelös. Det har jag aldrig varit. Och vet ni det är inget fel på mig!! Precis som det inte är något fel på någon annan heller, vissa saker bara är. Vissa saker har sin tid och andra har sin. Det som är slutet på något är början på något annat. Det finns så mycket jag skulle kunna skriva men det känns bara fånigt. Jag vet att många ser mig som en stark person och en inspiration, jag har haft svårt att förstå varför. Men jag börjar förstå det lite. Jag ger aldrig upp hoppet och jag slutar aldrig se min egen skuld i det som händer. Jag är inget offer för mina omständigheter mer än någon annan och ja det är sant som dom säger, som man bäddar får man ligga. Men därmed är det fortfarande oki att må dåligt, att bryta ihopa och att vara svag i bland. Det som gör en stark är att man alltid reser sig och är oftast en starkare och bättre människa när man tagit sig upp på fötterna. <<>> Jag ångrar inget som hänt eller som jag gjort och inget som jag varit med om. Det är alla de händelserna som gör mig till den jag är idag, det är allt detta som kan ta mig vidare, få mig att växa och bli precis den jag vill.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0