Verkligheten runt hörnet

God morgon världen!
Det är måndag morgon. Klockan slog precis 06.15 och jag sitter åter på tåget från min pojkvän. Men i stället för att ta mig mot jobb eller sista tentan tar detta tåget mig efter ett byte tillbaka till verkligheten.

Det är idag det börjar. Det är idag verkligheten är tillbaka. Det är den 3 september och hösten är kommen. Sommar, sol, bad och semester är det slut på. Den 3de september och jag hälsar min systerdotter ett stort grattis på hennes 2 års dag.

Men nu är det som sagt dags att ta sig tillbaka till det som varit mitt liv de senaste två åren. Det som sysselsatt mina vardagar, kvällar och många långa nätter. Studier!

Idag bär det av mot mitt första upprop på högskolan. Det är en heldag och det är föreläsningar under eftermiddagen. Min första föreläsning på en skola i en sal full av levande människor, inte bara små blinkande namn på en datorskärm som distansstudierna mest bestått av.
Nej en riktig föreläsning, med riktiga föreläsare, lärare, elever, riktiga människor, på en riktig skola i den riktiga världen. Ser fram emot det massor.

Önskar er alla en bra dag .
Hej hej för nu



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0