18 år sedan

Det är nu 18 år sedan jag slutade 9:an och 15 år sedan jag tog studenten. (Jo, faktiskt! :P)
Då hade jag massor av drömmar och mål. Jag var modig, självsäker och hela världen låg för mina fötter. Jag kunde gör vad jag ville.

Jag skulle resa och se världen. Först flyttade jag till Spanien där jag bodde i 8 månader. Sedan London i 10 månader. Efter det träffade jag Martin och vi gifte oss och fick tre härliga pojkar. Skilde oss och ja resten vet ni ju :)

Någonstans på vägen hände saker som jag förutspått. Som fått en på villovägar från sina drömmar. Det blev ju så mycket bättre. Men någonstans på vägen försvann och känslan av att vara självsäker och kunna göra vad jag vill. Ist hamnar man eller iaf jag i ett läge av jag gör det jag förväntas göra och det jag måste.

Hur kommer detta sig? Självklart kommer det ett ansvar när man får barn, eller redan när man väntar dem. Ett ansvar att se till att de har allt de behöver, har det bra och får en bra uppväxt.

Samtidigt säger vi till våra barn att de kan göra vad de vill, bli vad de vill osv. Men visar vi dem att det är så. Nej!!! Om inte vi följer våra drömmar hur ska våra barn våga göra det då. Ni vet ju att barnen är typiska exempel på monkey see, monkey do! Dom gör det vi gör inte det vi säger.

Så hur ska vi någonsin kunna se våra barn växa upp som lyckliga, självstarka individer somvågar följa sona drömmar om inte vi själv gör det. Vi är skyldiga våra barn att vara lyckliga. Så vilken dröm hade du när du tog studenten? Vad fattas i ditt liv nu för att du ska vara helt lycklig?

• nytt boende
• ny karriär
• mer tid
• mer pengar
• fler vänner
• nya relationer

Vad behöver du för att visa dina barn att det går att vara lycklig varje dag även när man är vuxen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0