Att vara rädd men ändå göra

Jag har aldrig varit speciellt glad för vatten. Jag kan simma men inte särskilt snabbt eller bra. Vattnet brukar vara för kallt... och ja ni hör ju. En vattenrutschbana var otänkbart bara för något år sedan. Livrädd.. inte en chans att jag skulle ge mig ut om det var för brant och fick för fort.

Sedan jag började jobba med Forever har det hänt något. Där lär vi oss ofta och det sägs ofta att vi måste utanför för vår komfortzone. Vi måste våga trotsa våra rädslor för att komma framåt. Det är det som kallas personlig utveckling. Att komma framåt. Att vara modig innebär att du är rädd och nervös men gör det ändå. Även om du inser att det kommer vara jobbigt.

Idag efter en heldag på Legoland bestämde jag, Peter och mina stora killar oss för att kolla in Lalandia medan de andra tre hängde i stugan.

Det var för det första väldigt kallt i vattnet och i luften. (Mina mått på kyla!) Jag ville inte knappt doppa mig ens. Där var väldigt många vattenrutschbanor och jag tänkte lite att jag skulle sätta mig i bubbelpoolen och gömma mig där ;)

Men ikke!! Något inom mig sa NEJ, jag är ingen kyckling, nu kör vi 👊 Vi börjar med den vi kan vara fyra i, det kändes tryggt och bra med Peter....Tornadon.... Fy fasiken säger jag bara. Rätt vad det är känns det som det går rakt ner och man far in i ett trattliknande rör och åker något varv där och ner och ut.

Den läskigaste av alla började vi tydligen med. Jag skrek och höll fast för allt jag kunde och hoppades att barnen höll fast lika hårt.

När vi kom i land sköljde känslorna över mig och jag grät och skrattade och kunde knappt få fram ett ord. Det var roligt och skrämmande på samma gång. Grät för att jag varit så rädd men samtidigt så stolt för att jag gjorde det. Det var så kul med läskigt. Vi åkte alla rutchbanor efter det och avslutade med den igen. Gick som en dans. Roligt, spännande och jäkligt skrämmande.

Men jag gjorde det, jag vågade!!! Tack Forever för utvecklingen 🍓🥂🏖🌞




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0