Inspiration och motivation

Igår hade jag fördelen att få lyssna på tre grymma föreläsare.

En av dem började med att fråga om vi kommit dit för att bli motiverade! Ja, svarade största delen av publiken.
- Glöm det, sa hon. Jag kan inte motivera er. Jag kanske kan inspirera er. Men motivationen kommer från er själva.

Så sant!

Jag fick massor av inspiration genom att lyssna på dessa tre. Men det som verkligen motiverar mig det är dessa:

Det är för deras skull jag gör allt jag någonsin gör. Det är för dem jag jobbar och sliter. Det är för den vision jag för oss som familj. För att kunna visa mina barn världen. Ta dem till platser vi vill se och uppleva tillsammans. För att kunna ge mina barn och min familj den tid som de förtjänar.

Självklart kostar det lite tid och att jag behöver vara borta en del. För mig är det värt det för att sedan kunna styra min tid. Ha 10 v semester varje sommar, vara ledig varje fredag och måndag om jag vill. Klart att det inte är en dans på rosor. Men värt det alla gånger.
Att få leva vårt liv helt på våra villkor i vår familj. Så absolut värt allt.

Det är det som är min motivation. Att vara lycklig, tillsammans med familjen.

För om du frågar mig vad som är meningen med livet, så är mitt svar ATT VARA LYCKLIG.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0