Livets slut, kalas, föreläsning och egentid

Det är alltid en speciell känsla när någon går bort...
 
Även om det ingår mitt arbete att vårda någon vid livets slut så är där alltid en viss känsla. Det spelar egentligen ingen roll om personen bott hos oss på boende länge eller nyligen flyttat in. Att sitta vid en persons sida och hålla deras hand när de tar sitt sista andetag skapar alltid en känsla av sorg hos mig. Men det skapar samtidigt en känsla av meningsfullhet. 
 
Det får också en att fundera på sitt eget liv. Vad vill jag ha uppnått när det är min tur? Vad vill jag ha uppnått? Vad vill jag aldrig ångra att jag inte gjorde? 
 
Att vara vårdbiträde är på alla sätt ett oerhört givande arbete, och hur mycket jag än trivs så funderar man ändå på vad det är jag egentligen vill med sitt liv. Känner ni också så? 
 
Jag har ordnat en lokal till mitt egna företag och kommer flytta in min verksamhet den 1/10. Det är starten på ett nytt och väldigt spännande steg i mitt företagande. Ni som är nyfikna kankika in på https://www.bokadirekt.se/places/ao-hälsoutveckling-16597 
 
idag väntas det kalas för husets nyblivna 7 åring. Förra året hade vi Harry Potter som tema. Denna gången är det naturligtvis Pokémon som gäller. Mer info om detta kommer senare :) 
 
i morgon väntar utflykt och äventyr med mig själv och mitt företag. Spännande föreläsningar och uppskattning av kolleger som tagit ett steg längre i sitt företagande. Återkommer med ett inlägg om detta efter :) 
 
önskar er alla en trevlig helg. :) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0