Det är vad man skulle kunna kalla inte så lite störigt..

Ser til så att pojkarna inte sover efter klockan fyra på eftermiddagen. För att de ska vara tillräckligt trötta och somna på kvällen. VId sju får de på sig pjamas och nattblöja. NÄr de visar täcken på trötthet, vanligen runt halv åtta, får de välling oftast i vår famn i bland i sin säng.

Innan de har druckigt upp vällingen har de somnat i vår famn. Efter ett tag brukar vi gå upp och lägga dem. Det tar ca tio minuter sedan vaknar de igen och ska inte somna om. De kan vara vakna till elva halv tolv utan problem. Bara skriker och skriker och ska inte somna. INte i famnen inte i sina sängar.

Inget hjälper. Vaggvisa, sjunga, vagga, mata mer välling. De bara skriker eller ska vara på golvet. Ibland är de inte ens nöjda när de får vara vakna utan bara skriker vad man än gör. Men oftast vill de bara vara vakna. Det är ju ganska tröttand eoch jag och Martin får ingen tid för varandra och vi kan framför allt inte lägga oss när vi vill.

Vet inte hur jag ska göra för att de ska somna vid åtta och fortsätta sova. De har gjort det innan, men inte senaste veckorna. Drygt och störigt.

Från och med i morgon ska de bara få sova mellan ett och tre eller kanske halv ett och tre. Så kanske de är tillräckligt trötta för att somna och fortsätta sova. Vi håller tummen.

Nu ska jag in till mina skrikande pojkar. God natt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0