Varför är det så lätt att tappa fokusen?

Ja, varför är det så. Man är kanon laddad och har värsta motivationen. Sen när man vaknar en dag, lite lite tröttare än någon annan dag. Eller så händer minsta lilla grejen på morgonen och humöret är på botten. Det kunde väl vara så att i stället för att äta när man blir arg, trött, frustrerad, kunde man väl blivit sugen på frisk luft. Kroppen kunde vilja ut och springa, äta en morot eller två paprikor.

Men nej så e det klart inte. Sån tur har vi ej. Idag har varit en riktig dålig dag med mathållningen. Men så har jag tillåtit mig att slarva idag. Synd bara att det varit så hela helgen. Men i morgon har jag bestämt och lovat mig själv är det nya tag och rätta tackter igen.

Brukar kunna motivera mig bra till att följa vad jag bestämmer om jag bara ger mig fan på det. Och nu har jag gett mig fan på det igen. Ska inte fuska innan den siste november igen. Då ska vikten vara 55 kg och då får jag äta lite godis igen.  Lite blir det innan det. Den 15 nov ska vi till Malin och Daniel som slagit ihop sina födelsedagar och fira sig tillsammans. Då kommer de att bjuda på smörgåstårta. Som jag för övrigt ska göra. Spännande. Den första ska göras denna veckan och vara klar på lördag då första partyt är.

Men förtom det partyt dagen är det inget fusk från och med i morgon. Och nu ör ju mitt roligaste mål nära. Nämligen att när jag kommit ner till 55 kg ska jag ju prova klänningar till bröllopet. Wow det är bara 27 dagar kvar innan det går ut och då ska jag ha klarat det och då får jag äntligen prova. Det har jag längtat efter otroligt mycket.

Nu ska vi äta. Färsk pasta biffar, papirka, lök och creame fraich.
Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0