Möhippa!!

Igår var en underbar dag. Vi började packa ihop an massa saker till pojkarna etftersom vi skulle lämna dem och Li hos min syster och Martin bror i Ängelholm. Där skulle de vara och sova över så jag och Martin kunde få en ledig dag tillsammans bara vi två. Trodde jag!!

NÄr vi kom till Magnus och Pia en kvart sena, jag visste inte vi hade en tid att passa, säger Magnus, vill du se vad vi har gjort i vårt tredje rum? Ja visst säger jag och tänker att de gjort i ordning för att ha pojkarna sovandes över. Ut kommer 12 tjejer. Gissa om jag var förvånad. Spännande!!

Fick på mig "snygga" kläder och en ögonbindel. Sedan gick vi i väg till en hår och make salong. Där blev vi sminkade och fick lite tips och råd om smink. Jag älskar att bli vid gjord. När någon anna fixar mig. Tycker det är så tråkigt att göra det själv. Men det var skoj och blev ju snyggare än vad man kan fixa själv, men i alla fall. UNder tiden vi var där fick jag en box med hemliga uppdrag. Då skulle jag gå ut på stan och göra följande:

* Klippa av en lapp från valfri mans kalsonger.
* Få en puss av valfri person, säga att det var sista chansen, behövde ej vara på munnen.
* Gå in i en skobutik och prova ett par skor i storlek 40 (jag har 35) och fråga expeditet vad hon tyckte.
* Ragga upp en person och få denna att öva på vals med mig.
* Gå in på en resebyrå och fråga vad det kostar att resa till Långtbortistan.

Det var jobbigare än vad jag trodde. Men lyckades med vissa små undantag utföra mina uppdrag helt. Det var tur jag fick med några i alla fall och slapp gå helt själv. Det var lite frukt och kex hos frissan också. Super gott med melon, jordgubbar och sånt!! MUMS!!

Efter vi var klara här gick vi vidare till en underbart fin bakgård som tillhörde hotel Lilton. Eller vad det nu heter! Det var väldigt fint med en gräsmatta, rinnande vatten och ån som flöt i bakgrunden. Perfekta stället för en picnic. Det blev taco med kyckling och olika saker. Det var också hur gott som helst. Under tiden gick vi igenom ett papper med frågor som alla fått om mig att svara på. Kul att se vad folk tror om en egentligen. Många som förvånades över svaren. SKoj när man kan chocka lite!!

Sedan visade det sig att vi satt precis vid ett galleri. Så då skulle vi måla tavlor. Vi fick hjälp och vägledning av kvinnan som äger galleriet. En tavla som jag skulle måla och en till resten att dela på. Vi bestämde att vi skulle måla ett träd på stranden och sedan skulle var och en måla dit vars en blomma som representerade dem. Och jag på min tavla skulle måla lösa blommor som om de blåst av från trädet. Det var lite svårt att komma igång med sedan var det super kul. VI lämnade tavlorna till henne så skulle hon fixa till dem och göra sista justeringar och så. Sedan får jag dem igen med ram och allt på bröllopet. Kul, ska jag verkligen hänga upp som ett minne av dagen.

När vi var klara med tavlorna gick vi hem till Pia för att gör oss i ordning för att gå ut och äta. Här fick jag nya snygga kläder. Sedan gick vi på el Greco där vi åt 3 rätters. Mums mums!! Inte varit där innan, men oj vad gott och trevligt det var. Jag åt en fetaostcreme med bröd och olivolja till förrätt, sedan kycklingfilé med ananascoslow och sallad. Till efterätt åt jag en halv vitchoklad pannacotta med melon och jordgubbssås och en halv grekisk yoghurt med honung och valnötter. Verkligen super super gott. Sedan gick vi hem till Pia och avslutade kvällen.

Jag är verkligen nöjd med min möhippa och hel imponerad över vad de hittade på för saker. Inte lätt med en höggravid brud. Hade verkligen trevligt och super roligt hela dagen. Tack alla som var med och speciellt tack till er som fixat och ordnat!!!
Li
2009-06-28 @ 15:53:46
URL: http://liiow.blogg.se/

Hoppas du hade super dumder kul och visst är jag bra på att hålla hemlisar ;)

julia
2009-07-10 @ 23:38:17
URL: http://jules83.blogg.se/

såå trist att jag missade möhippan :S Ska bjuda dig på en mysig runda som gift kvinna istället darling <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0