Hur ska man göra??

Alltså i år är det valår. Det känns väldigt jobbigt och jag funderar på att inte rösta. Eftersom jag känner mig för dåligt insatt i de olika. Nästan lite pinsamt att inte ha bättre koll, men hey så är det.
Det känns fel att inte rösta. Jag är ju en person som vägrar att bara sitta sidan om och vara passiv och förlita mig på att alla andra fixar det. Jag tror att varje liten människa kan göra skillnad. Det är upp till var och en att vara med att påverka och förändra.

Jag är ju med i postkodmiljonären. Varje månad betalar jag 150 kr och får en lott. Jag är inte med av den anledningen att jag kan vinna en massa. Jag är endast med av den anledningen att varje månad ger jag pengar till välgörenhet. Olika föreningar och organisationer som får ta del av pengarna så det gynnar många olika. Skulle jag vinna är det ju klart en bonus men jag hade varit med och gett 150 kr utan att blinka utan någon som helst vinstchans.

Jag tror att det är upp till varje männinska att forma sitt liv. Det är upp till var och en att känna och skapa sitt eget liv som man vill ha och är nöjd med. Varje liten människa kan göra skillnad. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Det är upp till mig som har det bra att hjälpa de som är mindre lyckligt lottade till ett mer värdigt liv. Vi har alla ansvar för varandra.

Det är bara jag som kan känna vad som är rätt för mig. Jag har också rätt att vara lycklig. Jag har också rätt att vara glad och må bra. Men det är bara jag som kan avgöra vad som behövs för att det ska vara så. Det är upp till mig att se till att det blir så. Jag är skyldig mina nära, mina barn och framför allt mig själv att se till att jag mår bra och är lycklig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0