PRAG!!

Prag med sina 1000 torn och 18 broar. Är en väldigt imponerande stad för att vara deö av ett uland som tjeckien faktiskt är..

Men nu är detta inte något inlägg med fakta om Prag.. detta är min dagbok med händelser under tiden vi var där!!

28/5

11.00 Flygplatsen: Har man inget att göra på semester super man!! Första ölen..

13.30 Flygplanet: Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå, solen skiner och jag visst är det så.

13.28 Hej då regniga Danmark. Here we go! I´ve gotta feeling that tonights gonna be a good night.

14.00 Planet: Tjeckiskt kaffe med pulver mjölk :X

14.20 Hoppar som fan, lite nervöst. Killar i magen, måste va rätt cool känsla att störta.. om än jäkligt läbbig!

14.30 Planet: Vinkar till Krambjörnarna när vi sakta sjunker genom molnen! :P

14.40 Landar och går av.

14.50 Konstaterar att de pratar konstigt.. hmm jag förstår inget..

15.00 Får snabbt väskan och hittar en taxi. Chaffören, som den första jag åkt med, kär vettigt. Wow!! Fast för en gång skull vill jag fram snabbt. Bilen och vägen hoppar med än planet...

15.15 Radion i taxin spela life is life.. oh ja visst fan är det så.. Den början på semester blir svårt att toppa.

15.30 Sitter fast i bilkö.. verka bli en lång taxifärd och dyr..

16.00 Incheckade och hotellet helt enligt förväntan.

16.30. Letar restaurang. Landar på u Mateje. Jag beställer grillad pork mer blue cheese sås, svamp och potatis kroketter. Mannen som glömde det direkt efter han beställt åt nr 26. Var någon form av fläskkarre! Super gott.

21.30 Hemma och tagit ett välförtjänt bad tillsammans. Varit vid Karlsbron och vid slottet. Var inne i Katedralen. Jag är verkligen inte religös, men shit vilken känsla när orglen spelar i den nästan groteskt stora katedralen. Fundera på att bikta mig i de roliga båsen med fina lila gardiner.. kom dock på att man måste ångra sina synder för att få förlåtelse.. Jag ångrar inget jag gjort!! =P
På väg hem tar vi tunnelbana och jag blir facinerad av de kan bygga. Funderar över var jorden som de fraktar bort blir av.. byggs det berg? :P Nu blir det ut på krogen för lite öl!! Vi är ju ändå i tjeckien!

00.15 Hemma efter goa drinkar. SLutade på en irländs pub. Flannigan´s. Fan vad nice bara sitta och öl/drink och lyssna på en live trubadur som spelar lite goa låter. I love it!! Och jag vet inte om det är stämningen här nere eller vad det är men visst smakar ölen mycket bättre.. kanske till och med gott!!
På rummet väntar roomservice redo att fixa pizza. Halv ett på natten och pizza till rummet. Det är fan service de=) Kan ta upp till en timme, men vi ska nog inte ha så svårt att fördriva tiden ;)

01.50 Pizza intagen i sängen.. Der är nice de!! Nu slocknar lampan.. hörs i morgon.

29/5

9.15 Ringer hem kollar läget. Nyduschad ocg redo. Blå himmel och sol!! Nu väntar frukostbuffé.

9.20 I restaurangen möts vi direkt av vänliga servitörer. Det är buffé men blir ändå serverade med kaffe. Buffen är gudomlig. Kaffe smakar piss!! Blä blä!!

10.10 Möter en trevlig lokal kvinna som snällt visar hur tidtabellen för tågtabellen funkar och pekar på att det faktiskt är lördag idag =)

10.40 Anländer till Old Town Squere. tar en tur upp i klocktornet och kollar utsikten över Prag.. skit va högt.. Hissen är för amatörer.. jag har högklackat.. Sätter oss på Grand Café Praha och äntligen får jag en kopp kaffe och en crossaint!

14.00 Intar en välförtjänt asisk måltid på China Market. Ett otroligt stort ställe där stånden avlöser varandra. Riktig marknad där där de drar in dig i ståndet och förväntar sig att du ska pruta. STår du bara stilla och diskuterar med ditt sällskap prutar de själva efter ett tag. Många roliga fynd fixade. Nu blir det spårvagnen tillbaka för bubbelbad, bastu och ombyte.

17.00 Bubbelpoolen var stängd. I stället bokade vi thaimassage vars 30 minuter i morgon. Det blev vila en timme och ett varmt bad på rummet i stället. Skönt vila de trötta fötterna lite. 17.30 blir vi hämtade av en buss som ska ta oss en runda runt staden. Sedan åker vi till en båt. på båten blir det buffé och dricka. Och njuta av Prag från floden. Turen tar ca 3h. I land bär det av till det största discot i Europa. 5 våningar, 5 olika dansgolv. Lovely!!

21.30 Tillbaka från en trevlig båttur. Dock inte värd pengarna. Maten var oki. Vi träffade dock ett trevligt par i samma ålder som vi. De bor också på samma hotell. Nu blir det puben. Sedan club och party hela natten. Wii.. trevligt med nytt folk!

03.40 Kommer hem. Varit på krogrunda. OMG!! Så snygga människor. Kommer hem till rummet 03.51. Lovely night out. Puss!! Detta var vad jag skrev när jag kom hem.. lagom dragen :) Nu ska jag berätta lite..
Vi gick till en bar där vi mötte upp tre killar till som var i armen tillsammans med killen vi träffade tidigare. På den baren betalade man en summa pengar. Sedan fick man en organiserad krogrunda. Först fick vi massa shot och öl. Sedan gick vi till 3 olika clubar. Där fick vi välkomst shop på varje ställe och billiga drinkar och öl. Första stället vi kom till var en gammal katolsk kyrka. Svin coolt. Stort och högt i tak. De färgade fönsterna lös med alla färgade lampor. Jag har festat på många ställen men detta tog nog priset.. i en kyrka.. nästa så till och med jag kände mig lite skyldig.. yeah right!! Där var kass musik men en kille som beatboxade.. han var så jävla grym så det inte va sant... Riktigt jäkla bra.. bättre än musiken och ja bättre av alla jag hört..
Ställe två var en super trevlig club. Goa drinkar och bra musik. Fick vi dansa lite också ju. Tredje stället var ännu en club. Mest trans och inte riktigt min typ av musik. Men men.. Martin decka vid två:P Vi tog taxi hem till hotellet som vi delade med Maja och Ruben.
Man kände sig väldigt säkert när man var ute och festade med fyra militärer. De var dock lite väl överbeskyddande. Så fort Martin var borta och någon kille kom fram och pratade med mig, var de där och sa att jag var gift. Trevligt att de bryr sig. Men jag vill gärna själv bestämma om jag vill prata med någon och om jag inte är intresserad har jag aldrig haft problem att göra mig av med någon.. skulle det bli problem så kan det vara snällt att ha dem där ju!!

30/5

12.30 Vaknar för andra gången idag. Vi har hunnit med att äta frukost och vara på thaimassage. Det var helt underbart. Bli knådad, tryckt och dragen i. Kändes som de tryckte ut all dålig energi ur kroppen. Riktigt cool känsla i kroppen. Blev lite paff när hon först knäppte upp BHn och sedan drog ner trosorna. Tror Martin blev mest paff när tog fram hans rumpa. :P Men gud så härligt med helkroppsmassage. Vi låg på vars en madrass på golvet och njöt. Nu ska vi bakfulla och jävliga ge oss ut för lite shopping och sedan veerfestival! Göttepaose!! Man mår ju som man gör när man intagit för mycket av nationaldrycken dagen innan.

14.00 Brunch på Café Neo på shopping gallerian Palladiu,. Ett 5 vånings stort shoppingcenter. Väla och Familia släng er i väggen. Kommer in genom dörren och tänker..
OMG! I just died and went to heaven. It´s enough to make a grown woman cry. Och troligtvis männen med, men av helt andra orsaker. :P

15.30 På tunnelbanan på väg till Beer Festival. Mätt och i nya toppen. Wunderbar. Presenter handlade till våra snuttar hemma.

16.05. Anländer till Beerfestival. Tar tältet längst in och arbetar oss utåt. Första ölen till Martin och kaffe till frun. Ölen slinker ner lättare än förväntat. Man växlar pengar till Tolar. 1 öl = 1 TOL. 1 TOL = ca 16 kr. 0,50 cl.. nice!!

17.05 Ölfestens svar på coca cola smakar rävpiss.. God grillad Chesse of Sedlcany. Och Martin fick 1 meter korv. !! Ölen kommer in när glaset är tomt. Det är service. Sitt ner och bli full så springer vi. Nu laddar de scenen och killen och tjejerna med fiol och bastuba bytas mot elgitarrer och trummor. Nu börjar det liknana något.. Målet är 3 öl i varje tält och 3-4 tält. I taket på tälten hänger banderoller i tjeckiens färger, stora ballonger och uppblåsta ölglas och enorma korvar. Flam som bandet heter börjar spela. De spelar tjeckiskt dansband. Nu är det stämmning. Ekebo känsla.. ja visst!

18.10 Fan man va ju bakis i morse, men nu börjar det ordna upp sig. En öl till tack!!

!8.30 Nytt tält, nya öl. Massa nya öl. Here we go!! Nytt band. Engelska.. wow nu kan man hänga med.. " I feel good.."

20.00 Oj oj oj oj, nu börjar det hända nånting inom mig.. Jag känner igen det en helt fantastisk grej...

20.19 Nyy tält nya människor, nya öl. 9 tolar kvar. Blir tufft göra av med dem om vi ska ta oss hem själva sen. Blir lite mat som också kostar tolar..

21.00 Tillbaka till tält nr 2 med nice musik. Efter ett antal besök på de offentliga toaletterna vill jag säga till alla brudar.. Ni tycker killarna ska va så jävla duktiga på att hitta hålet så lätt.. men ni kan fan ite träffa ett hål som är större än röven.. PISSA INTE PÅ RINGEN!!

23.30 Tillbaka på hotellet. Inom Mc Donald. Mannen hungrig. Kostade honom dock taxi sista biten. I morgon väntar hemfärd. Ska bli skönt komma hem till min telefon=) Och mest av allt våra barn. Oj vad jag sakna dem nu. Våra små goa busar. Snutti plutti.

31/5

07.30 Nyduschad och snart packat klart.  Taxin bokad 8.15. Lika bra med tanke på trafiken hit. Planen lyfter 11.20. Helgen har varit toppen. Där är nog inget jag skulle vilja göra annorlunda. Men jag hade velat se sexmaskin museumet. Collt med filmer från 1925 och den första 3 kanten och sådant som är viktigt för vår historia. =P

10.40 Flygplatsen Prag: Dagens kaffe runnit ner. Det satt som en smäck! Tar farväl av Prag och tackar för en toppen helg. Kan absolut åka tillbaka.

11.38 Hej då Prag. Även denna gången är himlen blå ovan molnen . Mannen sover jag startar mp3n. Spelar ACDC dirty deeds done dirt.. och snart kommer favvon lady Antebellum need you now. Är inte rädd för att flyga men är mer nervös nu när jag har barn. Och mer på hemvägen efterom det vore så typiskt när man bara vill hem och längtar hem. Går en tanig kille förbi i mittgången på hans rygg står.. build for battle.. Haha älskar Ironi!
Highway to hell.. ja kanske är det så. Hoppas vägen dit är lång lång lång bara.

11.50 And I wounder if I ever cross your mind, for me it happends all the time.... I´ve just lost all control and I need you now.. Fan va bra den är!! *trycker repeat*

Hemma.. Intensivt, härligt, underbart. Trött.. utvilad. Känner mig redo att möta vardagen. Och det var ju hela poängen med resan. Nu längtar jag efter sömnlösa nätter och skrikiga dagar tillsammans med alla som jag älskar och tycker väldigt mycket om!!
emma gilbertsson
2010-06-01 @ 08:36:39
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Låter som en trevlig tripp :)

Linnea
2010-12-01 @ 23:51:22
URL: http://jade.se/paketresor/bali

Tycker mycket om det du skrivit! Roligt att se en del fina grejer och inte endast det generella grejerna som man kan se om typ alltid. ;)

Åsa
2010-12-11 @ 21:22:10

Kul att du gillar det Linnea!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0