Folkrace, påsk och träning

Denna veckan har varit en kanon träningsvecka. Har tränat ordentligt och det känns skönt att vara igång igen efter vad som känns som vinterdvala. Det har blivit två löppass 4 respektive 5 km. Styrketräning 3 dagar och crosstrainer 2 dagar. Fint som snus :) Har fixat ett nytt träningsschema och det är lättare att motivera mig när jag vet vad jag ska göra. Nu kör vi.. igen!! Idag har varit en super mys dag med mig och banen. Barnen kom hem i går efter att ha varit hos sin pappa en vecka. Det funkar fint med vecka vecka och barnen känns trygga och tillfreds med att det är så. Tuffast för mamma tror jag som blir galen av ensamhet när guldklimparna inte är hemma. Men men det går över. I alla fall så började vi dagen med att grädda vårflor, packa matsäck och bege oss på folkrace. Förutom hårdrocks konserter så finns det inte mycket som slår känslan av att stå bredvid en bana och kolla på bilar som låter wroom wroom. NU kanske inte just folkrace är roligaste bilarna eller motorsporten alls men det är trots allt bilar och en helskön lördagsunderhållning som roar både mamma och barnen. Igår var också en kanon bra dag. DÅ hade jag sovmorgon och fick inte gjort något alls som jag hade tänkt mig. JO jag ringde och fixade mig en intervju på ett extra jobb. Dom har ringt mig två gånger från samma ställe två olika personer senaste veckorna och jag har sagt nej eftersom jag jobbar på Yves redan. Men så tycker jag att jag vill jobba mer så jag ringde upp och vi ska träffas i nästa vecka. Sedan åkte jag och hämtade lillasyster min och åt lunch med henne. Stannade till på affären på vägen hem för att köpa kaffe när strömmen gick och det blev beck mörkt i hela affären. Spännande, men fick mitt kaffe och åkte hem för att få besök av underbara Jenny som bor i samma by. Vi ses inte så ofta men det är så trevligt varje gång. Hon är en sån tjej som inte gör saker så krångligt. Hon dömer inte, hon pratar inte illa om någon. Hon är en helskön människa precis som jag som inte krånglar till allt en massa. <3 På kvällen idag har vi varit hos min mor på ett försenat traditionellt påskfirande. Ni som följer bloggen vet att min kära mamma tyvärr blev sjuk precis på påskafton så den ställdes in. Men idag var vi där med alla vanliga traditioner. Påskäggsletande, lammfile, ägg och massa massa gott. Dubbel träningspass i morgon tror jag bestämt. Barnen sover gott och jag tänker slänga på mig myskläder, tända lite ljus och ta en kopp te och drömma om min nästkommande. Haha eller hur var det nu?? ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0