Monday morning och Peter

God morgon världen!!
Det är måndag morgon, kl är 06.00 luften är behaglig och temperaturen är varm och alldeles lagom. Jag sitter på en buss som snart ska gå, har bytat från tåget och ser på solen som är på väg att gå upp. Jag har varit vaken i en timme och tio minuter och känner mig inte trött men inte pigg heller. Jag är vaken. I lurarna spelar en blandning av Bruce Springsteen, Metallica, Sabaton och annan trevlig musik att vakna till. Jag sminkade mig på tåget och har ätit en macka här på bussen. Jag åker bussen till min bil som jag sedan ska köra till jobbet med. Ska jobba en halv dag idag bara och slutar vid lunch. Det är sedan dags att ta tag i sådant som ligger kvar från våren. Skolan. Har en tenta kvar som jag inte har gjort ännu. Den är på onsdag och jag har tänkt att klara den precis som med alla andra tentor. Detta är den sista så det känns mer avgörande att verkligen klara den. Sedan börjar de nya kurserna snart.

Det ska bli spännande att läsa på en högskola som jag ska vara på ibland. Träffa folk, gå på föreläsningar och ha kontakt med lärare och personer fysiskt. Ser fram emot att skolan ska börja och det är dags att boka tid hos frisören för att bli snygg i håret. Funderar på att prova någon annan färg än blond denna gång. Förslag motages tacksamt ;)

Så varför har jag då åkt tåg och buss och varit uppe sedan kl kvart i fem? Jo för jag sovit hos min pojkvän :D Och vem är då han undrar ni kanske. Men se det ska jag självklart berätta.

Peter: Peter är en kille/man som är väldigt snäll. Han är mysig, söt, snygg, rolig, sportintresserad, elektriker, har motorcykel. Han och jag träffade via gemensamma vänner. Han har dom finaste blå ögon och han tycker om mig. Jag tycker om honom. Barnen gillar honom och även om han inte har några så är han van och har inga problem att varken leka eller tala om när det bli för bra eller påpeka hur man uppför sig. Underbart!! Han är lugn och tar det mesta med ro och för att citera honom själv på frågan från en vän till mig om mina barn inte var ett hinder så blev svaret "nej det är ju allt eller inget".
Nackdelen är att han bor en bit i från mig och det blir svårt att ses ibland speciellt när jag har barnen. Men det är bra också då får vi längta efter varandra med. Vet inte vad mer jag ska berätta men det är fritt fram.för frågor om ni kommer på något ni känner jag missat ;)

Hoppas ni alla får en bra dag.
precis. Bussen tar mig till min bil som sedan



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0