Sista biten

Sitter nu på sista stationen i mitten av småland och väntar på bussen som ska ta mig den sista biten. Jag har hicka och magen protesterar. Typiskt när jag ska åka buss. Bättre på tåg där finns servicios alltid nära. Inte alltid öppna och tillgängliga men ändock finns dom. På bussar mindre sällan toaletter. Men men det ska nog ordna sig.
Sista färden nu sedan är det dags. Känns lite avgörande att klara denna tenta eftersom det är den sista på dessa två åren. Klarar jag det får jag diplom. Och det hade varit väldigt skönt att vara klar innna det nya börjar. Men vi ser vad som händer.
Bussen kommer, det finns en toalett. Men kan man gå på toa på bussen? Sätter mig långt bak för att vara nära i nödfall. Knäpper upp byxorna, spänner fast säkerhetsbältet, lutar mig tillbaka och slappnar av.

Tar fram mitt kollegieblock. Sista rycket nu innan det är dags. Återkommer när jag är klar. Håll tummarna! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0