Kejsarinnans nya stil

Nu är det en ny tid. Det känns i hela kroppen och det känns. Kan inte riktigt sätta fingret på det men jag kan känna det i hela mig att något är annorlunda. Jag känner mig tom, men på ett bra sätt. Fri kan man kanske säga. Jag känner mig obunden, oberoende och självständig. Det är en känsla som gör att jag känner mig fri och hel. Ett lugn och harmoni som sprider sig genom kroppen. Lite som känslan av att gå ut på trappan eller balkongen en tidig vårmorgon. Det är lite kyligt i luften men solens strålar träffar ditt ansikte och fyller sakta hela din kropp med en otrolig värme och på dina läppar bildas ett leende. En skön känsla.
På väggarna i mitt nya sovrum är det rosa, med en fondtapet med blommiga medaljonger. Hade någon sagt det till mig för ett år sedan, eller 10 år sedan hade jag skrattat åt dem. Men sanningen är att jag gillar det. Jag älskar dessa rosa väggarna, den romantiska stilen och blommorna. Ska inliva den i resten av lägenheten med. Ut med det lila och in med det rosa. Kejsarinnan i min boning är jag och kejsarinnan har en ny stil.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0