Andas..

Om man bara andas och tar det lugnt så går det mesta att ta sig förbi med humöret i schakt. Irriterande kommentarer från folk, uppsägningar på jobb, långt från parkeringsplatsen i regn och förlossningsvärkar. Ja det mesta blir genomlidbart om man bara håller lugnet och andas. Framför allt så är det väldigt sällan någon situation blir bättre om man brusar upp.

Men när katten fångar en svala från balkongen och tar in den halvt levande i köket, leker med den och svalan flaxar och sprattlar, då kan jäklar inte jag vara lugn. Tårarna spruta, glömmer helt att andas och börjar smått hyperventilera. Men svalan dog och katten har fått utegångsförbud.

Mindre trevlig start på vad som ska bli en bra dag.
Först är det födelsedags kalas för bästa lillasyster som fyller 17 i morgon och är duktig och fixar kalas helt själv idag.
Sedan ska jag och min ena son ha kvalietstid och åka på äventyr. Vi ska åka buss och tåg, gå på tivoli, äta onyttigt och bara mysa tillsammans med några vänner till mig och hennes barn. Vi sover över där och i morgon blir det grillning och stranden om vädret tilllåter. Det ska bli trevligt och mysigt. Inte ofta tillfälle till kvalitetstid så passar på när det finns.

För övrigt har jag kommit på vad jag vill bli när jag blir stor. Det känns underbart att ha hittat något som jag lockas av och som skapar visioner och drömmar om framtiden. Hur jag ska nå dit har jag absolut ingen aning om. Men jag lovar att berätta om mina framsteg. Detssutom kommer förhoppningsvis fler förändringar inom kort, så håll koll. Haha reklam för mig själv :) Nej men jag berättar när allt är klart.

Mycket spänning i livet just nu men det är positiv spänning, god energi och underbart med framtidsutsikter.

Älskar mina vänner vill bara säga det <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0