Kvinnligt revirpinkande

Något som jag förundrats mycket över genom åren är det här med kvinnligt revirpinkande som jag kallar det för. För er som inte förstår vad jag menar när jag säger så så är det alla små grejer som speciellt tjejer gör för att visa att en kille tillhör dem. T ex en kille och en tjej står sidan om varandra och väntar på ett tåg. Jag vänder mitt huvud mot dem tittar på dem. Eller egentligen bara åt deras håll. Tjejen flyttar sig närmare honom, kanske lägger hon en hand om honom och vill hon vara rikrigt tydlig ger hon honom en puss. Samma om ett par är på en fest. Killen står för sig själv och pratar med någon av de andra gästerna. Är det en tjej han pratar med och speciellt om hon skulle skratta eller le åt något han säger. Ser hans flickvän detta kommer hon fram lägger armen om honom och pussar honom snabbt, kanske säger hon.. här va du ju.. vilket hon självklart vetat länge. Ibland tar hon hans hand, smeker honom lätt över ryggen. Det kan te sig på olika vis och med olika gester. Men det handlar i alla fallen om att visa att han är hennes. Jag undrar varför tjejer har sånt behov av att visa sin exictens. Litar hon inte på att killen vet att han har en flickvän? Litar hon inte på att hon duger och måste lyfta sig själv? Vill hon minimera konkurransen? Prova själva ska ni se vad som händer. Iakta ett par. För att bre på lite extra kan du le mot killen också. Se vad som händer.. Och den stackars killen sen om han skulle råka le tillbaka. Det lär han höra några år. Nej allvarligt tjejer.. lugna ner er. Låt era killar leva, vara sociala individer som vågar sprida lite glädje med ett leende och några vänliga ord. Osäkerheten ligger hos er.. och vem är det ni försöker övertyga om ni hela tiden behövder hävda er. Sen att man ger sin kille en klapp, en kram en kyss eller våga visa att man är ett par o hålla handen på stan tex.. det är något annat. Att visa världen sin kärlek och visa sitt ägandeskap är helt olika saker. Tagga ner. Sen vad gör väl det om han frestar aptiten borta så länge han äter hemma?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0