Det blir inte alls bättre med tiden

Det är inte alls roligt att lämna ett barn som är ledsen på förskolan. Spelar ingen roll om det är första, andra, tredje eller fjärde barnet. När den lilla gråter och sträcker sig mot mamma gör det ont i hela kroppen.

Det är heller inte så lätt att förklara för en tjej på 14 månader varför hon måste vara på dagis och varför mamma måste jobba och varför de inte kan vara tillsammans hela tiden. Tänk om jag kunde det. Om jag slapp lämna på dagis, om jag slapp åka gråtandes till jobbet för att min lilla tjej är ledsen att vara utan mig.

Det är heller inte speciellt stor tröst i att jag gillar mitt jobb. Det känns så andra hands viktigt. Och till sist så tycker jag det är grymt orättvist att aldrig Peter behöver vara den som överger vår ledsna dotter 😢😢




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0