Planering

Ni vet känslan när man planerar något en längre tid och när det sedan väl är dags. Man ska få se om praktiken är lika bra som teorin. Alla detaljer som klarats och finputsas på som äntligen ställs till sin spets. Det är en av tjusningarna med att planera fester tycker jag. Pirrigt, spännande och alldeles underbart. 
 
Just nu är vi i full gång med systers 35års firande och inbjudningarna är färdiga och skickade. 
 
 
Här smälter Malin rött vax till sigillet på kuverten. 
 
Stämplen sätts på plats en kort stund. 
 
 
Klart :) 
 
Väldigt väldigt roligt att göra och inte speciellt svårt. Gällde att få rätt på vaxet bara så det ej smälte för mycket eller för lite. Ni vet lagom 😀
 
själva inbjudan sparar jag lite till då familjen ej fått den med posten idag. Men håll till godo, snart så kommer de. 
 
Idag var jag och lillan på affären efter att vi lämnade pojkarna i skolan. Planen var att åka till stan med Malin och hennes lille Noel, men vädret ville annorlunda. Så det blev affären och masfrukost hemma hos oss. Hittade en fin orange duk att höst pimpa huset med. Blev rätt snyggt tycker jag iaf :) 
 
Roligt att köra egen vagn tycker Azzarina :) 
 
 
Nåja ni förstår trots alla sakerna hoppas jag :) tänkte mig svarta tabletter som ser ut som moln och lite nya stolar till det. Snyggt och framför allt barnsäkrare. Lilla loppan klättrar nämligen upp på stolarna vi har nu och sedan upp på bordet. Så med nya stolar utan "pinnar" kanske hon ej kan det. 
 
Azzarina skakar hand. Ser värre ut än det är :) 
 
När vi hämtat pojkarna i skolan blev det en tur till lokalen för att hämta lite grejer Och en vända till Biltema för att köpa lamineringspapper. lamineringsmaskien måste vara ett av mina absolut bästa köp. Har använde den så många gånger redan. Toppen :) 
 
Självklart blev det en snabb fika också på Biltema :) 
 
Nöjda barn, nöjd mamma och väldigt nöjd plånbok :) 
 
Pia
2016-10-21 @ 22:26:45

Mysig dag ni har haft.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0