Söndagsmys och lata dagar

På söndagar går pojkarna på simskola. Alla börjar samma tid så det är smidigt och bra. Lille prins bus slutar en kvart innan de andra två men det gör ju inget. Han brukar gå in och duscha och byta om så är han köar till de andra simmat klart. Dom är ju stora nu och får ej gå med mamma i omklädningsrummet Utan ska gå själv på herrarnas. Men dom fixar det galant och sköter sig bra, vad jag vet isf 😀
 
Idag fick Peter åka med graBB arna så att jag och azzarina kunde vara hemma och städa. Nejdå, han var nyfiken på att se hur duktiga de är och det är ganska bökigt att ha med en nyfiken liten tjej i ett badhus 😂 Det är så skönt med lediga dagar så man hinner städa, tvätta och fixa allt det som behövs göras också. Så om jag ska vara ärlig är det väldigt sällan jag har en "ledig" dag. En sån där ledig dag då du kan göra precis vad du vill. Vakna, dricka en kopp kaffe, ta en promenad, läsa en bok, sitta på gräsmattan och känna gräset kittla mellan tårna, ta ett skumbad, raka benen, köra lite hemma spa, lägga en ansiktsmask, tända lite ljus och njuta av härlig musik. Ni vet sån där dag då du bara gör det du känner för, där du lägger fokus på dig själv och inte på alla omkring dig och allt som måste göras. 
 
Men så är ju de bästa dagarna de då jag får vara med mina barn, spela spel, mysa och bara umgås. 
 
I fredags kunde vi lämna lillan på förskolan mellan 9.45 och 13.30. Det hade gått hur bra som helst. Hon var i te ledsen, åt och sov gott. Riktigt skönt att det går så bra och att hon tycker det är roligt. tills hon kommer på att vi går dit för att lämna henne kanske, men än så länge är det bara positivt. Helt plötsligt var jag och Peter barnlediga en halv dag, själva och kunde umgås lite. Vi passade på att äta en god frukost 👏❤️ I veckan som kommer ska vi lämna henne alla dagar 5h och jag tror det kommer gå hur bra som helst. Fördelen med mitt jobb inom vården är ju att det blir inte så många timmar på dagis eftersom jag jobbar kvällar ibland. Nackdelen är ju att jag jobbar kvällar och helger, men det är först när barnen börjar skolan som det är dumt, då är det ju i skolan på dagen och sedan jobbar jag på kvällen. Men men. 
 
Om en vecka slår jag upp portarna för min nya lokal och det känns verkligen spännande. Längtar tills det är dags Och tills jag kankika er bilder på rummet och allt. 👏👍😀 Nu kör vi, satsar för att vinna!! 
VÄLKOMNA!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0