Namngivning

I söndags hade vi namngivning för vår lilla Adelie. Namnen blev Adelie Johanna Maria :) Väldigt nöjd med dagen och allt blev som jag tänkte mig. Pynt i lokalen, dukning, mat, tårta och ceremoni. Ja det var helt enkelt perfekt. Så roligt. Det enda som inte blev enligt planen var att min ena systers dotter blev magsjuk så hela den familjen fick stan a hemma. Även några till föll tyvärr bort. Men sånt är livet ibland. Trist dock att de ej kunde vara med :( Ceremonin blev väldigt fin och vi sjöng när lillan kom till jorden. Hon är ju född i Maj så tyckte det passade bra :) Bonuskusin Tilde läste en dikt, Casper läste en dikt han skrivit själv och jag läste den dikten jag skrivit till henne. Den kommer nedan :) 
 
I går kväll skrev jag hemtenta i Transportslagen och fick VG. Det är högsta betyget så det får jag ju vara nöjd med :) Hehe är super nöjd faktiskt. Idag ligger jag bra till och kan chilla lite med skolarbetet. Har ett projektarbete i engelska som ska in senast nästa vecka. Azzarina är på förskolan och ska ta med kompis hem när vi hämtar henne idag så hon är super taggad :) 
 
Vad gör ni idag? 
 
Här är dikten jag skrev till Adelie: 

 

Hoppas du minns när du är vuxen,  

Hur du låg i min famn och lyssnade till mitt hjärta 

Och hur jag pussade bort din smärta 

Hoppas du minns när du är vuxen 

Hur vi läste saga när det var kväll

Och hur en del av mig finns i varje av din cell 

 Hoppas du minns när du är vuxen 

De sånger vi brukade sjunga 

Och hur vi Puttade fart på din gunga 

 Hoppas du minns när du är vuxen 

Hur vi torkat tårarna från dina kinder

Och försökt guida dig förbi livets hinder 

 Hoppas du Minns när du är vuxen 

Att jag var glad för det mesta 

Och Att jag gjorde mitt bästa

Hoppas du minns när du är vuxen 

Allt lek, bus och skratt 

Redan nu är du vår största skatt

 Hoppas du minns när du är vuxen 

Hur högt älskad i varje stund

Du blev av oss alla från första sekund

 

här kommer lite bilder från tillställningen också: 

 Fina tavlan som alla barnen gjorde som minne till Adelie :) Vi gjorde en liknande på Azzarinas namngivning 🌺
Långbord och ceremonin längst in i lokalen. 
Dukningen :)
Lite av utsmyckningen 
Mina hemmagjorda pannacottatårtor. Glutenfri Digestivebotten med en vitvhokladtryffel. Jordgubbspannacotta med jordgubbar och jordgunnsgele. 
Den fantastiska buffén som mamma lagat 🙏🌟
Jag, Peter och alla barnen ❤️😍



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0