Foglossning efter förlossning

 

Det är något år sedan jag hade äran att träffa den fantastiska kvinna (Renata Klumska) men hennes ord motiverar mig mer än någonsin. I jakten på att läka efter graviditeten och i jakten att få tillbaka min styrka har jag fått backa och börja om. Är nu tillbaka till att gå endast korta sträckor. Renatas ord om hur hon besteg Monte Everest, ”sätt bara ett ben före det andra”.

Precis så är det nu, ett smärtsamt steg i taget.

Jag hade extrema foglossningar när jag var gravid och satt i rullstol och tog min knappt runt för egen maskin. Det gick så långt att de övervägde att lägga in mig för att jag skulle hjälp och stöd att ta mig till o från toaletten. Men det bestämdes att de satte igång förlossningen 2v innan BF ist. 

Ganska direkt efter var det mycket bättre och jag kunde ta mig runt själv 👏

Några månader senare blev det dock ett bakslag och nu är jag i ett läge där jag har fått backa. Innan kunde jag gå promenader på några kilometer nu kan jag gå 0,5 km. Tog en promenad till affären innan idag och det är några 100 m. Sambon fick komma med bilen och hämta oss så jag kunde köra hem. Inget kul alls. Går hos en naprapat som också är mamma-mage utbildad och har fått några övningar jag ska försöka göra. Väldigt basic övningar. jag ska också försöka undvika sådant som triggar smärtan. Inte lätt då jag aldrig är smärtfri. Men men. 

Håller tummen att det hjälper med hennes hjälp och att jag slipper steloperera mig för att bli bra så småningom. 

Har lyckats slänga ihop tårtan som jag tänker vi ska ha på Adelies namngivning nästa söndag. Provbaka för att provsmaka och se om den passar 🌺 Bild nedan är på receptbilden. 

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0